تلاش هند برای استخراج منابع معدنی در کره مهتاب

© Fotolia / Vadimsadovskiتلاش هند برای استخراج منابع معدنی در کره مهتاب
تلاش هند برای استخراج منابع معدنی در کره مهتاب   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور هند در ده سال آینده پایگاه دائمی خود را برای استخراج منابع معدنی در کره مهتاب ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، طی ده سال آینده احتمال دارد که کشور هند در سطح کره مهتاب پایگاه دائمی خود را برای استخراج هلیوم -3 ایجاد نماید.

این مطلب را، سوتهان پیلای، رئیس سابق شرکت هندی- روسی BrahMos Aerospace که موشک های کروز مافوق صوت BrahMos ،  را تولید می کند به خبرنگاران ابراز داشت.

  پیلای گفت: "هند می تواند در کره ماه، پایگاه خود را برای استخراج ذخایر عظیم مواد اولیه با ارزش مانند "هلیوم - 3" و انتقال آن به زمین، ایجاد کند. هلیوم 3 منبع انرژی جدید آینده خواهد بود". 

کارشناس هندی افزود: "در زمینه تحقیقات فضایی، ما یکی از چهار کشور جهان هستیم که کاملاً چنین فناوری هایی را به دست آورده ایم."

 وی خاطرنشان کرد: روسیه، ایالات متحده، و چین، سه کشوری هستند که در حال حاضر علاقه‌مندی خود را برای ایجاد پایگاه در کره مهتاب نشان داده اند. وی گفت: "البته هند نیز این مسیر را دنبال خواهد کرد."

مهتاب - اسپوتنیک افغانستان
ساخت دهکده ماه در کره مهتاب

 این اظهارات کارشناس هندی پس از آن اعلام شد که سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) كاوشگر Chandrayan-2  را به مدار ماه ارسال كرد.

 اولین ماموریت این کشور به ماه به نام چاندرایان-1 ماهواره ای بود که در سال 2008 اولین و دقیق ترین تحقیقات درباره آب در سطح ماه را با استفاده از رادارها انجام داد.

Chandrayan-2 که در تاریخ 22 جولای پرتاب شده بود بیستم آگست وارد مدار ماه شد و قرار بود در ساعات نخست شنبه به وقت هند به صورت کنترل شده روی سطح فرود آید.

این ماموریت برای تمرکز بر سطح ماه و تحقیق درباره آب و مواد معدنی و اندازه‌گیری لرزش های این کره طراحی شده است.

کارشناسان علوم فضایی اعلام کرده‌اند در آینده نزدیک می توان از گاز هلیوم موجود در کره‌ی ماه به عنوان یک منبع سوخت برای رفع بحران انرژی در کره‌ی زمین استفاده کرد.

گفتنی است، بر اساس پژوهش‌های انجام شده هلیوم موجود در سطح کره‌ی ماه و بویژه معادن آن 3 برابر حجم هلیوم موجود در کره زمین است.

بررسی ها نشان می‌دهند، در حال حاضر کشورهایی مانند چین به شدت در حال پیگیری اجرای طرح استخراج گاز و فلز از سطح کره ماه در سال‌های آتی هستند.

پژوهشگران تخمین می‌زنند بر سطح کره‌ ماه فلزاتی مانند تیتانیوم و پلاتین وجود دارد.

کارشناسان ارزش معادن گاز هلیوم در سطح کره ماه را بالغ بر 20 میلیارد دالر

 تخمین زده اند.

کارشناسان اعتقاد دارند این حجم از فلزات و گازها برای تامین انرژی مورد نیاز سیاره زمین به مدت 10 هزار سال کافی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала