ولی مسعود: مسوولان حکومتی تلاش دارند روز شهید کم‌رنگ شود

© Photo / AWM / AWM ولی مسعود: مسوولان حکومتی تلاش دارند روز شهید کم‌رنگ شود
 ولی مسعود: مسوولان حکومتی تلاش دارند روز شهید کم‌رنگ شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمدولی مسعود برادر احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور می‌گوید که برخی مسوولان حکومتی در تلاش کم‌رنگ ساختن تجلیل از روز شهید می‌باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، احمدولی مسعود که امروز دوشنبه (18 سنبله) در مراسم تجلیل از سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور صحبت می‌کرد، گفت که حکومت در راستی برگزاری تجلیل از روز شهادت قهرمان ملی، هیچ اقدامی نکرده است.

آقای مسعود افزود: "این نشان می‌دهد که حکومت موجود چقدر دوست مجاهدین است؛ ولی باید بداند که مجاهدین و مقاومت‌گران یک دست هستند."

به گفته او، برخی مسوولان حکومتی تلاش دارند تا با گذشت هر روز، تجلیل از روز شهید را کمرنگ ساخته و این روز را سبوتاژ کنند.

او با این وجود، تاکید کرد که هفته شهید در سراسر جهان در واقع به یک فرهنگ تبدیل شده و زنده نگه‌داشتن اندیشه مقاومت‌گران به معنای زنده نگه‌داشتن مبارزه در برابر بی‌عدالتی و دفاع از مردم است و این میراث پر افتخار را کسی نمی‌تواند کمرنگ و یا از نظرها بیاندازد.

همچنین رییس جمهور غنی نیز با ارسال پیامی به مناسبت تجلیل از سالروز شهادت احمدشاه مسعود گفت که احمدشاه مسعود یکی از پیشگامان مبارزه راه آزادی در کشور بود و برای بقای افغانستان جان خود را فدا کرد.

در پیام رییس جمهور آمده که آقای مسعود در عین حال به صلح و انتخابات به حیث پروسه‌های ملی تاکید داشت و مسوولیت جمعی همه مردم افغانستان این است تا از ارزش‌های فکری شهدا پاسداری کنند.

آقای غنی در پیام خود افزود که مهم ترین هدف شهید احمدشاه مسعود و سایر شهدا، حفظ وحدت، دفاع از تمامیت ارضی، و حاکمیت قانون در کشور بود.

به گفته او، احمد شاه مسعود قربانی حمله تروریستی شد؛ اما تروریستان هنوز از ملت ما قربانی می‌گیرند ولی باید بدانند که با ترور و انتحار نمی‌توانند بر اراده مردم فایق آیند و مردم هرگز از این مسیر به عقب نخواهند رفت.

لازم به ذکر است که احمد شاه مسعود 18 سال قبل از امروز در 18 سنبله در یک حمله تروریستی توسط دو خبرنگار عرب در ولسوالی خواجه بهاء‌الدین تخار به شهادت رسید. دولت افغانستان، لقب قهرمان ملی را به شهید احمدشاه مسعود اعطا کرد و همه ساله از 18 سنبله به عنوان روز شهید تجلیل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала