آیا اختلاف میان پامپئو و بولتون باعث لغو دیدارهای ترامپ درمورد افغانستان شد؟

© AP Photo / Andrew Harnikآیا اختلاف میان پامپئو و بولتون باعث لغو دیدارهای ترامپ درمورد افغانستان شد؟
آیا اختلاف میان پامپئو و بولتون باعث لغو دیدارهای ترامپ درمورد افغانستان شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیدارهای رئيس جمهور امریکا با رئيس جمهور غنی و رهبران طالبان به تاریخ ۸ سپتمبر در کمپ دیوید، به‌دلیل اختلافات شدید میان وزیر خارجه امریکا و مشاور امنیت ملی ترامپ، لغو شدند – واشنگتن پست.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی واشتنگتن پست در مقاله‌یی نوشته است که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا مبنی بر لغو دیدارها با محمد اشرف غنی، و رهبران گروه طالبان به تاریخ ۸ سپتمبر در کمپ دیوید، ناشی از اختلافات شدید میان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئيس جمهور امریکا که مخالف امضای توافق‌نامه با طالبان است، می‌باشد. براساس تحلیل واشنگتن پست، در حال حاضر در این مرحله بولتون پیروز شده است.

ترامپ: دیدار با رهبران طالبان و رئيس‌جمهور افغانستان را لغو کردم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد

این روزنامه به نقل از یک منبع در دولت امریکا نوشته است: "لغو دیدارها در جواب به کشته‌شدن یک سرباز امریکایی در نتیجه حمله طالبان به روز پنجشنبه در کابل – بخشی از پیروزی بزرگ بولتون است".

چنانکه قبلاً گزارش شده بود، به تاریخ ۵ سپتمبر در نتیجه یک حمله انتحاری در کابل ایلیس باریتو اورتیس، سرباز ۳۴ ساله امریکایی، کشته شد. براساس اطلاعات روزنامه، ترامپ در همین روز تصمیم گرفت تا دیدارها درمورد افغانستان را لغو کند و به تاریخ ۶ سپتمبر به رئيس جمهور غنی اطلاع داده شد.

با وجود لغو مذاکرات، ترامپ مثل گذشته مصمم به اخراج نیروهای امریکایی از افغانستان است. در مقاله آمده است: "بولتون مخالف کاهش نیروهای افغانستان الی ۸۶۰۰ نظامی در افغانستان است، وی هرگونه معامله با طالبان را رد می‌کند. وی به این باور است که وعده انتخاباتی مبنی بر اخراج نیروها را می‌توان بدون توافق‌نامه‌یی عملی ساخت".

روز شنبه (۷ سپتمبر) ترامپ در یک پیام توییتری اعلام کرد که بخاطر حمله تروریستی در کابل، دیدارها با رهبران گروه طالبان و رئيس جمهور افغانستان را که قرار بود به تاریخ ۸ سپتمبر در کمپ دیوید برگزار شود، لغو کرده است. علاوه بر این، ترامپ از شرکت در مذاکرات صلح در افغانستان خودداری کرد.

روز یکشنبه (۸ سپتمبر) مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به واشنگتن فرا خوانده شده است. پامپئو در یک مصاحبه دیگر به از سرگیری مذاکرات صلح ابراز امیدواری کرد، اما زمان و مکان آنرا مشخص نساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала