باید شبیه گاگارین بود

© Sputnikباید شبیه گاگارین بود
باید شبیه گاگارین بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هاویر کولاس در مطلب منتشره در نشریه El Mundo (اسپانیا) می نویسد، در سال 1961، وقتیکه یوری گاگارین در میدان فضایی قدم میزد و میخواست اولین فضانورد در تاریخ بشر گردد، او جهت رفع حاجت ایستاده شد.

 یوری گاگارین مقصر همه چیز است. در سال 1961، یوری گاگارین در میدان فضایی قبل از پرواز جهت رفع حاجت ایستاده شد. چون هیچ توالت در نزدیکی وجود نداشت، وی مجبوراً به تایر بس رفع حاجت نمود. گاگارین، بدون آن که خود گمان داشته باشد، به خرافات دامن زد که متعاقباً هیچ کس نخواست از آن صرفنظر نماید. روسها با اطمینان میگویند كه از آن زمان به بعد، همه هیات های فضایی شوروی و روسیه به طور مقدس این عنعنه را رعایت میکنند. فضانوردان زن در ظرف شیشه ای ادرار می کنند و بعداً محتویات آن را بروی تایر موتر قبل از پرواز می ریزند.

12 اپریل روز فضانوردی و سالگرد از اولین پرواز انسان به فضا - اسپوتنیک افغانستان
12 اپریل روز فضانوردی و سالگرد از اولین پرواز انسان به فضا+ویدیو

اگر جدی گفته شود، فهرست عنعنات فضایی بس بزرگ است: گل میخک سرخ باید در مقابل دیوار کرملن، در جای که ظرف حاوی خاکستر گاگارین قرار دارد، گذاشته شود، صبحانه را باید با شامپاین خورد، باید بروی دروازه اتاق هوتل امضا کرد، درخت باید شاند، یا همیشه تعویظ با خود حمل کرد. فضانوردان معمولاً شب قبل از پرواز اولین فیلم سینمایی"ولادیمیر موتیل" بنام "آفتاب سفید صحرا" اتحاد جماهیر شوروی سابق را تماشا می کنند. همه چیز تکرار می شود، اما اکنون "رفع حاجت ادارا" بر تایر موتر قبل از شمارش معکوس غیرممکن خواهد شد، زیرا لباس های جدید فضایی «Sokol-M» که ماه گذشته به نمایش گذاشته شد، مجرا یا چیزی شبیه به آن ندارد. کمپنی هوایی-فضایی «زیوزدا» که این لباس ها را طراحی کرده، اعلام میدارد که عنعنات مشابه هنگام ساختن لباس فضایی پیش بینی نه شده اند.

تجلیل از روز جهانی فضانورد در سراسر جهان - اسپوتنیک افغانستان
تجلیل از روز جهانی فضانوردی در سراسر جهان

روسیه کشور معتقد به خرافات است. مردم در آنجا هنگام استقبال از همدیگر از آنسوی چوکات دروازه به همدیگر دست نمی دهند. اما پرواز به سمت ستارگان امر جدی است، بنابراین طراحان لباس فضایی سعی مینمایند این اشتباه را اصلاح کنند. اگر زنان در ظرف شیشه یی ادرار می کنند و سپس آن را بر روی تایر موتر می ریزانند، احتمالاً، مردان نباید عقب بمانند. شاید این کار را از قبل انجام دهند. شبیه بودن به گاگارین دشوارتر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала