ترامپ به حقانیت ماموریت خلیل‌زاد پی برده است

© Photo / EK / EK ترامپ به حقانیت ماموریت خلیل‌زاد پی برده است
 ترامپ به حقانیت ماموریت خلیل‌زاد پی برده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به عقیده یکی از کارشناسان سیاسی افغانستان، ترامپ و خلیل‌زاد به مردم دنیا و افغانستان در مورد صلح دروغ‌های زیادی گفته‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، شماری از کارشناسان افغان دلیل این تصمیم رئیس جمهور آمریکا را نه انفجار روز پنچ‌شنبه، بلکه فشارهای سیاسیون و مقامات کنونی ایالات متحده، می‌دانند. آنها می‌گویند که ترامپ، دلیل قانع‌کننده‌ای برای دیدار با رهبران طالبان و امضاء توافق‌نامه با این گروه را نداشته و ندارد.

ندیم جهان‌گیر، کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید: «ترامپ و خلیل‌زاد، دروغ‌های زیادی به مردم دنیا و به ویژه مردم افغانستان در مورد صلح گفته‌اند و اکنون زیر فشار سیاسیون آمریکا، قرار گرفته‌اند که چرا با گروهی مذاکره دارند که هر روز آدم می‌کشند. ترامپ، حمله روز پنچ‌شنبه، شهرکابل را بهانه قرار داد و این روند را متوقف ساخت تا نظریات و دیدگاهای مردم‌اش را دقیق بشنود و تصمیم بگیرد».

سمیع حیدری، کارشناس دیگر سیاسی نیز گفت: «ظاهرا معلوم می‌شود که ترامپ به حقانیت موضوع که توسط خلیل‌زاد، به پیش برده می‌شد، پی برده است و نمی‌خواهد که کورکور‌انه مذاکرات را ادامه بدهد».

ترامپ، دلیل تصمیم‌اش مبنی بر لغو دیدار با مقامات ارشد گروه طالبان و متوقف ساختن مذاکرات صلح با این گروه را حمله انتحاری روز پنچ‌شنبه، شهر کابل دانسته است، که در این حادثه یک نفر آمریکایی و چندین غیر نظامی افغان کشته شدند.

ترامپ گفت: «طالبان با پذیرفتن مسئولیت این حمله می‌خواستند موقعیت‌شان را در گفت‌وگوهای صلح، بهتر نشان دهند که با این عمل‌شان بدتر شد».

قابت ذکر است که روز پنچ‌شنبه، بر اثر انفجار یک خودرو نوع «تونس» در شهر کابل، یک نفر از نیروهای آمریکایی و چند تن از غیر نظامیان افغان کشته شدند که بعدا مسئولیت آنرا طالبان به دوش گرفت. این خبر خشم دونالد ترامپ را برانگیخت و دیدار خود را با مقامات طالبان لغو و مذاکرات با این گروه را متوقف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала