در رویارویی روسیه و ناتو کی پیروز خواهد شد؟

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر در رویارویی روسیه و ناتو کی پیروز خواهد شد؟
در رویارویی روسیه و ناتو کی پیروز خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا وسایل لازم نظامی برای خنثی کردن مناطق محدودیت / جلوگیری از دسترسی و مانور (A2 / AD) در تئاتر عملیات جنگی اروپا دارد، اما آنها نیروها و ابزار کافی برای مقابله با "سنگرهای" جدید روسیه ندارند. علاوه بر این، نیروهای مسلح امریکا بیش از حد به طیارات خود اتکا میکنند و معتقد است که از عهده مقابله با این تهدیدات جدید برآمده میتوانند.

دئیو ماجومدار (Dave Majumdar) در مقاله منتشره در نشریه The National Interest (امریکا) در ادامه می نویسد، فلیپ بریدلوف (Philip Breedlove) جنرال نیروی هوایی امریکا و قوماندان سابق نیروهای امریکایی در اروپا، طی سخنرانی مورخ 29 جون در مرکز تحقیقات استراتژیک و بین المللی (Center for Strategic and International Studies) گفت:« ما وسایل داریم، اما کافی نیستند. و سرعت که ما به نابودسازی این زون های A2/AD مجبور خواهیم بود، تا امکان استقرار نیروهای خود را داشته باشیم، به ریزرف های اضافی ما مربوط خواهد بود که به کمک آنها ما میتوانیم بر این مجتمع های A2/AD ضربه وارد کنیم. حالا ما تقریباً بطور کامل به نیروی هوایی و وسایل هوایی وابسته ایم که به کمک آنها قصد حل نمودن پرابلم A2/AD داریم».

اما ممکن نیروی هوایی کفایت نکند. بریدلوف میگوید که در مقابله با تهدید روسیه که سیستم های A2/ AD آن به بار می آورد، باید نیروهای زمینی امریکایی نیز شرکت کنند. جنرال گفت: «ما به تجهیزات زمینی با دقت عالی برد زیاد و قابلیت حیاتی عالی نیاز داریم. برای ما ضروری است، تا تکاثف این وسایل با تکاثف بلند سیستم های محدودیت وجلوگیری از دسترسی و مانور مطابقت داشته باشد که ما با آنها روبرو میشویم».

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: امریکا و ناتو برای رویارویی طولانی با روسیه اماده میشوند

ولی بریدلوف راجع به این هیچ چیزی نه گفت که آیا نیروهای زمینی و وسایل استقرار زمینی که او راجع به آنها صحبت نمود، با مواد قرارداد INF که استفاده از راکت های بالستیکی و بالدار استقرار زمینی با برد 500 تا 5500 کیلومتر را ممنوع می سازد، مطابقت دارد یا نه. شاید مقصد بریدلوف سلاح بود که با مطالبات قرارداد مطابقت دارد - چیزی شبیه سیستم های «ایسکاندر-ام» روسی.

جنرال  همچنین از ناتو خواست تا امکان ایجاد نیروهای تهاجمی و وسایل A2 / AD خود را مطالعه کند.

قطع کامل همکاری میان روسیه و ناتو - اسپوتنیک افغانستان
قطع کامل همکاری میان روسیه و ناتو

ایویلین فرکاس (Evelyn Farkas) که تا این اواخر به صفت دستیار معاون وزیر دفاع امریکا در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا کار میکرد، گفت، اگرچه مسکو نیروهای خود را (بر خلاف ایالات متحده) عصری سازی میکند، سرمایه گذاری پلان شده 700 میلیارد دالری کرملین برای 10 سال این مقدار بسیار ناچیز است.

برتری روسیه در درگیری با امریکا و ناتو - اسپوتنیک افغانستان
برتری روسیه در درگیری با امریکا و ناتو

اگرچه مقامات امریکایی و اروپایی در باره این اظهار نگرانی میکنند که روسیه سوته ای هسته ای را شور میدهد، اما فرکاس معتقد نیست که دوکتورین روسیه «تشنج زدایی از طریق تشنج» استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی را حتماً در درجه اول قرار میدهد. فرکاس گفت:« در حقیقت، چنین نیست. صحبت بر سر محروم کردن دشمن از فرصت حمله برای مداخله در جریان درگیری های قریب الوقوع مطرح می باشد که روسیه قصد انجام آن را دارد. از همینرو، او می تواند از وسایل سایبرنتیک استفاده کند، می تواند از فضای خارجی استفاده کند، او می تواند هر کاری را انجام دهد تا اوضاع را به حدی تشدید کند، وقتیکه ایالات متحده یا یکی از متحدان اروپایی آن بگوید:" نه، ما در این خود را درگیر نمی سازیم"».

باوجود این، فرکاس اعتراف نمود که «تشنج زدایی» میتواند شامل نمایش یا استعمال سلاح هستوی باشد. او گفت:« اما من اصلاً معتقد نیستم که این حتماً منازعه هستوی خواهد بود».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала