وزارت خارجه روسیه: روند مذاکره میان طالبان و آمریکا متوقف شده اما نمرده است

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: روند مذاکره میان طالبان و آمریکا متوقف شده اما نمرده است
 وزارت خارجه روسیه: روند مذاکره میان طالبان و آمریکا متوقف شده اما نمرده است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اظهار امیدواری کرد که روند مذاکره میان طالبان و ایالات متحده آمریکا به حالت تعلیق درآمده اما نمرده است.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه به اسپوتنیک گفت: «مسکو امیدوار است که روند مذاکرات ایالات متحده و طالبان به حالت تعلیق درآمده ، اما نمرده است ، زیرا دستیابی به توافق از دیدگاه افغانستان، از اهمیت زیاد برخوردارمی‌باشد».

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا گفته بود كه مذاكرات کشورش با نمایندگان جنبش تندرو طالبان "مرده است".  رئيس جمهور امریکا گفته است که رهبران ارشد طالبان و رئيس جمهور افغانستان می‌خواستند به‌طور جداگانه با وی دیدار پنهانی داشته باشند، اما وی این دیدارها را لغو کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به تاریخ 8 سپتمبر با نشر پیام‌های توییتری نوشته است که رهبران ارشد طالبان و رئيس جمهور افغانستان خواستار دیدار جداگانه و پنهانی با وی در کمپ داوید به روز یکشنبه بودند، اما در نتیجه‌ی حمله‌یی که در کابل صورت گرفت و یک سرباز امریکایی و 11 تن دیگر در آن جان باختند، ترامپ دیدارها و مذاکرات صلح را لغو کرد.

 کابلوف: توافقنامه صلح باید توسط نماینده امریکا امضاء شود نه دولت افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: توافقنامه صلح باید توسط نماینده امریکا امضاء شود نه دولت افغانستان

این در حالیست که هفته گذشته از نهایی شدن متن توافقنامه میان امریکا و طالبان خبر داده شده بود، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از نهمین دور مذاکرات با طالبان در قطر، به کابل آمد و این سند را به سران حکومت وحدت ملی نشان داد.

در همین حال ارگ ریاست جمهوری پس از مطالعه این سند، از عواقب ناگوار آن ابراز نگرانی کرد و از جامعه جهانی خواست تا راه‌هایی برای جلوگیری از این عواقب، سنجیده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала