انتقاد تند عبدالله از برخورد گارنیزیون کابل با عزاداران 18 سنبله

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBداکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان
داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با انتقاد شدید از برخورد نیروهای امنیتی با عزاداران 18 سنبله می‌گوید که نیروهای امنیتی نباید به اهداف سیاسی استفاده شوند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله ، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، امروز  (سه‌شنبه، 19 سنبله) در مراسمی گرامی‌داشت از دهم عاشورا ، گشت‌زنی‌های افراد مسلح در سطح شهر کابل در سالروز ترور احمدشاه مسعود را «قطعاً غیر مجاز» خواند اما در عین حال برخورد نیروهای امنیتی به ‌ویژه قطعات گارنیزیون با آنان را غیر مسلکی و «غیر انسانی» عنوان کرد.

شماری از عزاداران 18 سنبله روز دوشنبه در کابل به‌گشت زنی و شلیک‌های هوایی پرداختند و وزارت دفاع اعلام کرد که در این شلیک‌ها‌ یک سرباز فرماندهی گارنیزیون کشته شده‌است. پس از آن نیروهای قطعات خاص پولیس در برابر آنان وارد عمل شد و شماری را بازداشت کرد.

تجليل از هفته شهيد و هژدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود، قهرمان ملی كشور - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: احمد شاه مسعود یگانه دوران بود و خود را مکلف به ادامه راه او می‌دانم

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی با توقف دادن کاروان‌های عزاداران، آنان را به‌شدت لت‌وکوب می‌کنند؛ موردی که خشم رییس اجرایی را بر انگیخته‌است.

او در مراسم امروز در کابل گفت: «ما از یک طرف شلیک‌های هوایی را قطعاً غیر مجاز می‌دانیم اما از طرف دیگر در موارد خاص در تصاویر بیرون آمده، برخورد نیروهای قطعات خاصپ پولیس با شهروندان کشور قابل قبول نیست. این برخورد، مسلکی و انسانی نبوده و باید به این روش و رفتار خاتمه داده شود».

عبدالله عبدالله افزود که طریقه جلوگیری از گشت و گذار مسلحانه، طریقه‌ی نیست که نیروهای قطعات خاص روز گذشته به کار گرفتند. به‌باور او این برخورد در جاهایی که گروه‌های مستبد و جنایتکار در قدرت هستند، صورت می‌گیرد و باعث انزجار دیگران می‌شود.

او از مسوولان امنیتی خواست که به این مسأله توجه کنند و روش مسلکی و انسانی را در برخورد با چنین رویدادها در پیش گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала