نخست وزیر اسرائیل وعده حاکمیت بر خاک اردن را داد

© REUTERS / Jonathan Ernstنخست وزیر اسرائیل وعده حاکمیت بر خاک اردن را داد
نخست وزیر اسرائیل وعده حاکمیت بر خاک اردن را داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که دولت اسرائیل حاکمیت اسرائیل را تا دره اردن گسترش خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اظهار کرده است که بخشی از خاک اردن امکان گسترش قانون اسرائیل همزمان در شهرکهای یهودا و ساماریا (قلمرو کرانه باختری) و مناطقی دیگر که مربوط به تاریخ ، فرهنگ و آینده ما هستند با احتمال زیاد این معامله همراه با امریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت، وی افزوده که این یک معامله قرن همرای امریکا خواهد بود.

ترامپ تاریخ احتمالی رونمایی از معامله قرن را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ تاریخ احتمالی رونمایی از معامله قرن را اعلام کرد

نتانیاهو قصد دارد اولین گام خود را پس از تشکیل کابینه جدید پس از انتخابات بیست و یکم کنست که در تاریخ 17 سپتامبر برگزار می شود ، بردارد.
نتانیاهو در ادامه گفته است که یک بخشی از اردن است که مستقیم بعد از انتخابات ریاست جمهوری مربوط به اسرائیل خواهد شد و بیان کرده است که قسمت‌های اردن دیوار آسیایی مان بوده است به همین خاطر می خواهیم که نظامیان ما در تمام نقاط کشور اردن مستقر شوند و خاک مان گسترش پیدا کند.
گفتنیست که این گفته‌های وی به تاریخ اول سپتمبر در افتتاحیه مکاتب با حضور متعلمین گفته شده است که مقامات فلسطینی و اردونی نیز حضور داشتند.
قابل یادآوریست که در بیش از 120شهرک و بیش از صدهزار اسرائیلی زندگی دارند که همگی آنها خواهان برگرداندن این بخش‌ها به اسرائیل هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала