امریکا خواستار تمدید ماموریت سازمان ملل در افغانستان شد

© AFP 2023 / Timothy A. Clary امریکا خواستار تمدید ماموریت سازمان ملل در افغانستان شد
امریکا خواستار تمدید ماموریت سازمان ملل در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست تا ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان را تمدید نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان کوهن، سرپرست نمایندگی امریکا در سازمان ملل متحد امروز در نشست شورای امنیت این سازمان بر لزوم تمدید ماموریت هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما تاکید کرد.

جاناتان کوهن: «طوریکه اعضای شورای امنیت سازمان ملل میدانند، بحث‌ها در مورد دستورالعمل جدید یوناما یا ماموریت سازمان ملل برای کمک به افغانستان ادامه دارند. ما باید مطمئن شویم که تمدید این ماموریت مسیرهای واضح و مشخص برای بازسازی افغانستان را ارائه میکند، به خصوص در این دوره حساس در تاریخ افغانستان.»

به گفته وی، در حالت حاضر ادامه ماموریت سازمان ملل در افغانستان بسیار مهم است و اعضای شورای امنیت نباید به دلایلی که به کار یوناما مربوط نیستند، با تمدید این ماموریت مخالفت نمایند.

نماینده دائمی بریتانیا در سازمان ملل از موضع امریکا در قبال تمدید ماموریت یوناما حمایت کرد.

نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل نیز به نوبه خود از اعضای شورای امنیت خواست تا ماموریت یوناما را حداقل برای یک سال دیگر تمدید کنند.

یادآوری میکنیم، در ۱۷ مارچ سال روان، شورای امنیت سازمان ملل ماموریت هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما را ۶ ماه تمدید کرد، در حالیکه پیش از این ماموریت یوناما برای یک سال تمدید میشد. دلیل اساسی کوتاه شدن ماموریت یوناما اختلافات سیاسی و اقتصادی بین امریکا و چین عنوان شده بود.
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала