بازداشت 3 استرالیایی در ایران

© Flickr / Ehsan Iran بازداشت 3 استرالیایی در ایران
 بازداشت 3 استرالیایی در ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو زن استرالیایی- بریتانیایی و یک مرد استرالیایی در ایران بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، در ادامه تنش‌های جاری بین ایران و بریتانیا که نزدیک ‌ترین متحد استرالیا به‌شمار می‌رود؛ در تهران دو زن استرالیایی-بریتانیایی و یک مرد استرالیایی بازداشت شده و در زندان اوین به سر می‌برند.

هنوز نام این افراد به طور رسمی منتشر نشده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از آنها یک بلاگر استرالیایی-بریتانیایی بوده که به همراه دوست‌پسر استرالیایی‌اش در حال سفر به سراسر آسیا بوده است. دیگری نیز یک زن دانش‌آموخته دانشگاه کمبریج است که در دانشگاه سیدنی تدریس می‌کند و جدا از زوج استرالیایی دستگیر شده است.

گزارش تایم لندن حاکی از آن است که آنها در زندان اوین، همان جایی که نازنین زاغری رتکلیف از سال 2016 به اتهام همکاری با دولت‌های متخاصم در آن به سر می‌برد، زندانی شده‌اند.

روزنامه استرالین ضمن انتشار این خبر از احتمال در نظرگرفتن محدودیت‌های جدی‌تر سفر به ایران از سوی وزارت امور خارجه استرالیا و بریتانیا خبر داده که می‌تواند شامل شهروندان با تابعیت دوگانه باشد. البته در مورد اخیر شهروندان استرالیایی-بریتانی بازداشت شده‌اند و بر خلاف موارد گذشته آنها تابعیت ایرانی ندارند.

زندان اوین - اسپوتنیک افغانستان
مهاجر ایرانی در بازگشت برای دیدار مادرش به زندان اوین فرستاده شد

وزارت امور خارجه استرالیا در بخش مربوط به سفر به ایران که آخرین بار دو روز قبل به روز شده است،  به همه شهروندان استرالیایی توصیه می‌کند، ‌با توجه به ریسک بالای سفر به ایران، در ضرورت سفر به ایران تجدید نظر کنند. همچنین به شهروندان هشدار داده شده که احتمال دستگیری و بازداشت آنها وجود دارد. وزارت امور خارجه استرالیا از شهروندان می‌خواهد در صورتی که سفر ضروری به ایران دارند، همه تحقیق‌ها و پیش‌شرط‌های امنیتی را انجام دهند. همچنین سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بم و جاسک نیز به عنوان مناطق ممنوعه برای سفر معرفی شده‌اند.

به گزارش این روزنامه استرالیایی، دولت این کشور و وزارت امور خارجه بریتانیا در حال حاضر این موضوع را پیگیری می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала