وزارت داخله: دو ماه آینده طالبان کاملا ریشه کن می شوند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaوزارت داخله: دو ماه دیگر طالبان کاملا نابود می شوند
وزارت داخله: دو ماه دیگر طالبان کاملا نابود می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که اگر تا دو ماه آینده، جنگ کنونی علیه طالبان در کشور به همین شکل دوام کند، این گروه تا آخرین حد تضعیف شده و از بین می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک، نصرت رحیمی امروز چهارشنبه(۲۰سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت: «بر اساس تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی و به ‌ویژه نیروهای خیزش مردمی، صبح امروز ولسوالی کران و منجان دوباره به تصرف دولت درآمده است».

او افزود، وزارت داخله متعهد است تا از تمام امکانات برای تامین امنیت بهتر انتخابات که یک روند ملی و دموکراتیک است، استفاده کند.

رحیمی خاطرنشان کرد که مسیر پلخمری – مزارشریف به روی ترافیک باز شده و عملیات در ساحه دوشی ولایت بغلان جریان دارد.

به گفته او، طالبان در بغلان سرکوب شده و تاکنون 240 جنگجوی آنان کشته و زخمی شده‌اند. نیروهای امنیتی تلاش‌ دارند تا هرچه زودتر راه عمومی شمال را به روی ترافیک بازگشایی کنند.

 تهدید طالبان به تشدید حملات در صورت امتناع واشنگتن از مذاکرات - اسپوتنیک افغانستان
تهدید طالبان به تشدید حملات در صورت امتناع واشنگتن از مذاکرات

سخنگوی وزارت داخله اضافه کرد که در این اواخر در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی با همکاری قوای بین‌المللی در ولایت‌های بغلان، قندزو فراه، تلفات سنگینی به طالبان وارد شده و تلاش‌ها بر این است تا طالبان تا حد آخر تضعیف شوند و دیگر توان حمله را نداشته باشند.

او در مورد ولسوالی‌های سقوط کرده در ولایت تخار افزود: «چون ساحه آسیب‌پذیر بوده، نیروهای امنیتی و دفاعی از ولسوالی‌های ینگی ‌قلعه و درقد تخار عقب‌‌نشینی کرده‌اند و فعلا عملیات در این ولسوالی‌ها جریان دارد».

در همین حال ولی محمد احمدزی فرمانده قول اردوی شاهین نیز گفته که نیروهای امنیتی افغان با حمایت همکاران بین المللی ضربات شدیدی را بر هسته‌های تصمیم گیری طالبان وارد و میکانیزم تحرک دشمن را بصورت اساسی مختل کرده است.

همچنین آقای احمدزی تاکید کرده که نیروهای امنیتی در شمال کشور متعهد اند تا در همکاری با نیروهای ناتو، زمینه بهتر را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فراهم می‌سازند تا مردم سر نوشت سیاسی شان را تعیین کنند.

این در حالی است که دو روز پیش جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای ناتو و امریکا در افغانستان نیز در دیدار با عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور بر تقویت حمایت از نیروهای امنیتی افغان تاکید کرده بود.

آقای میلر افزوده بود که نیروهای ناتو در افغانستان به صورت کامل آماده اند تا همکاری‌های شان را در میدان‌های نبرد از نیروهای افغان بیشتر سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала