کابلوف در خصوص تأثیر استعفای بولتون بر روند صلح افغانستان صحبت کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف در خصوص تأثیر استعفای بولتون بر روند صلح افغانستان صحبت کرد
کابلوف در خصوص تأثیر استعفای بولتون بر روند صلح افغانستان صحبت کرد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه می گوید، ارزیابی تاثیر استعفای مشاور امنیت ترامپ بر روند صلح در افغانستان دشوار است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر دپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه (11 سپتامبر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت، که برای مسکو ارزیابی تاثیر استعفای جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده، بر چشم انداز و آینده حل و فصل وضعیت سیاسی  افغانستان و از سرگیری مذاکرات بین ایالات متحده و "طالبان"، دشوار است.

 

ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: احمد مسعود به دنبال ایجاد «تعادل سیاسی» برای مذاکرات صلح نیست

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز سه شنبه در "توئیتر" خود نوشت، که با توجه به اختلافات موجود، مشاور امنیتی خود را اخراج کرده است. بولتون نیز اعلام کرد، که کسی او را برکنار نکرده بلکه او خود، از سمتش استعفا داده است.

ضمیر کابولوف در همین خصوص به "اسپوتنیک" گفت: "تا آنجا که من می دانم، گفته شده که اختلافات نه تنها در مورد افغانستان، بلکه در سایر موارد نیز وجود داشته است. من نمی دانم که این تا چد حد تاثیر گذار خواهد بود."وی تصریح کرد: "واضح بود كه بولتون به دنبال موضع سخت تر و خواستار عدم توافق با "طالبان" بود. اگر اکنون این موضع تغییر کند، پس بله، ما این نکته ( استعفای بولتون بر چشم انداز حل وفصل وضعیت افغانستان) را مثبت محسوب می کنیم. اما فعلا شواهدی برای اثبات آن یا هر چیز دیگری نداریم.  

 یادآوری می کنیم که روز گذشته ،10 سپتامبر، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری ایالات متحده در پیامی تویئتری برکنار شدن جان بولتون را که در دولت امریکا به نام "شاهین جنگ" شهرت داشت  از سمت مشاور خود در زمینه امنیت ملی را اعلام کرد. وی دلیل این مسئله را اختلاف نظر موجود نامید.

خروج بولتون از دولت ترامپ پس از آن رخ داد که اختلافات مشاور و رئیس‌جمهور بر سر چالش‌ها و خط ‌مشی سیاست خارجی دولت این کشور در مسایل همچون مذاکره با طالبان، ایران، کوریای شمالی و روسیه بالا گرفت.

 در حال حاضر مسئولیت مشاور رئیس جمهوری امریکا در مسائل ملی بر عهده "چارلی کاپرمن" قرار گرفته که پیش از این معاون بولتون بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала