کشته شدن ۴۰ طالب به شمول پنج فرمانده آنها در تخار

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada کشته شدن ۴۰ طالب به شمول پنج فرمانده آنها در تخار
 کشته شدن  ۴۰ طالب به شمول پنج فرمانده آنها   در تخار    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلی تخار می‌گویند که در پی حمله‌های هوایی نیروهای امنیتی بر مواضع گروه طالبان در ولسوالی‌های خواجه‌بهاوالدین و درقد این ولایت، پنج فرمانده و ۳۵ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت‌صبح، سخنگوی والی تخار، گفته است که این حمله‌های هوایی سه‌شنبه‌شب گذشته در سه نقطه از مربوطات ولسوالی خواجه‌بهاوالدین و ساحات مرکزی ولسوالی درقد اجرا شده است. به گفته او، در این حمله‌های هوایی ۳۰ عضو دیگر گروه طالبان زخم برداشته‌اند.

گروه طالبان ادعای کشته و زخمی شدن ۷۰ جنگ‌جویش در تخار را رد کرده است.

ولسوالی‌های ینگی‌قلعه و درقد ولایت تخار روز گذشته به دنبال عقب‌نشینی نیروهای امنیتی از مرکز این دو ولسوالی در کنترل طالبان درآمد؛ هرچند مقام‌ها در ولایت تخار آن را «عقب‌نشینی تکتیکی» خوانده‌اند که برای جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی و غیرنظامیان روی دست‌ گرفته شده است.

پیش‌تر از آن گروه طالبان روز دوشنبه، هژدهم سنبله، به ولسوالی‌های خواجه‌غار و ینگی‌‎قلعه حمله کرد بود. هرچند روز گذشته طالبان مدعی تصرف ولسوالی خواجه‌غار شدند، اما مسوولان حکومت محلی در تخار این ادعای گروه طالبان را رد کردند.

گروه طالبان به دنبال حمله به این دو ولسوالی دوشنبه‌شب گذشته به ولسوالی درقد نیز حمله کرد و موفق شد بخش‌هایی از این ولسوالی را تصرف کند.

در حال حاضر جنگ میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی‌های درقد، ینگی‌قلعه و خواجه‌بهاوالدین ولایت تخار جریان دارد.

جواد هجری سخنگوی والی تخار می‌گوید که حمله شب گذشته‌، تلفات سنگینی به طالبان وارد کرده و نیروهای امنیتی را در موقعیت بهتر قرار داده است. آقای هجری از جانب دیگر تصریح کرد که نیروهای کمکی و تازه به ولسوالی‌‌های درگیر جنگ تخار فرستاده شده‌اند و این نیروها به زودی عملیات بازپس‌گیری را آغاز خواهند کرد. به گفته او،  همین اکنون نیز طالبان از بخش‌هایی از مرکز ولسوالی ینگی‌قلعه در حال عقب‌نشینی هستند.

ولایت تخار در شمال‌شرق کشور قرار دارد و از ولایات نسبتاً ناامن به شمار می‌آید. حملات طالبان بر ولسوالی‌ ینگی‎قلعه در حالی افزایش یافت که این گروه توانست دو روز پیش ولسوالی دشت ارچی کندز، در همسایه‌گی این ولسوالی را تصرف کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала