Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

ترامپ: مذاکرات با طالبان مردند

© Sputnikмертвые переговоры с талибами
мертвые переговоры с талибами - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریكا سه‌شنبه 10 سپتامبر 2019 اعلام كرد كه مذاكرات با رهبران طالبان مرده است و یک جنرال امریکایی نیز از افزایش حملات ارتش ایالات متحده بالای طالبان در افغانستان خبر داد.

دونالد ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در باره مذاکرات با طالبان در کاخ سفید گفت: «مذاکرات مرده، آنها مردند، تا آنجا که من نگران هستم ، آنها مرده اند».

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که قرار بود روز شنبه وی با نمایندگان طالبان و رئیس جمهوری افغانستان در کمپ دیوید به شکل مخفیانه دیدار کند. او اما هشتم سپتامبر دیدار با این گروه و مذاکرات صلح با آنان را لغو کرد.

از سوی دیگر، کنت مک کنزی جنرال امریکایی روز دوشنبه گفت كه ارتش ایالات متحده عملیات‌های خود را برای مقابله با طالبان افزایش خواهد كرد.

دونالد ترامپ 8 سپتامبر در صفحه رسمی توییترش نوشت: «یک حمله در کابل که منجر به کشته شدن یک سرباز عالی ما شد و 11 تن دیگر زخمی شدند، من فوری نشست‌ها را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کردم».

گروه طالبان پنج شنبه 5 سپتامبر یک موتر بمب گذاری شده را در ساحه «شش درک» شهر کابل انفجار داد که در این رویداد 12 نفر به شمول یک سرباز امریکایی کشته و 42 نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این اعلام امریکا، یکشنبه 8 سپتامبر ارگ ریاست جمهوری افغانستان از این تصمیم استقبال کرده و اعلام که خشونت طالبان علیه افغان‌ها مانع پروسه صلح می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала