دانشمندان علت چاقی در سنین بالا را کشف کردند

© Sputnik / Vladimir Vyatkinدانشمندان علت چاقی در سنین بالا را کشف کردند
دانشمندان علت چاقی در سنین بالا را کشف کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه از دانشمندان پس از انجام تحقیقات دریافتند که کاهش سرعت متابولیسم چربی با افزایش سن منجر به افزایش وزن بدن می‌شود.

به گزراش اسپوتنیک به نقل از Karolinska Institutet، یک گروه تحقیقاتی از سویدن و فرانسه پس از انجام تحقیقات دریافتند که کاهش سرعت متابولیسم چربی با بالارفتن سن، منجر به افزایش وزن و چاقی می‌شود.

دانشمندان به مدت 13 سال یک گروه 54 نفری را تحت نظارت قرار دادند که در این مدت نظارت بر متابولیسم لیپیدها- متابولیسم چربی‌ها و مواد چربی موجود در بدن قرار گرفته بود. در همین مدت میزان کاهش متابولیسم چربی در میان داوطالبان دیده شد. و آنها که مصرف کالری را کاهش نداده بودند به‌طور متوسط 20 درصد متابولیسم چربی افزایش یافته بود.

با مصرف برنج می‌توانید از بروز چاقی جلوگیری کنید - اسپوتنیک افغانستان
با مصرف برنج می‌توانید از بروز چاقی جلوگیری کنید

دانشمندان خاطر نشان می‌سازند که به دلیل کند شدن متابولیسم چربی‌ها در بدن، افراد چاق می‌شوند، حتی اگر مقدار مواد غذایی و ورزش در همان سطح باقی بماند.

علاوه بر این، زیست‌شناسان مولکولی لیپید را مورد مطالعه قرار دادند. آنها می‌گوید بیش از 40 زن به منظور کاهش وزن تحت عمل جراقی قرار گرفتند و آنها عده کسانیکه میزان متابولیسم چربی در بدن آنها افزایش یافت. به مدت چهار تا هفت سال بعد از عمل وزن خود را در همان سطح قبلی افزایش دادند.

پروفسور پیتر آرنر از دانشگاه کارولینا، می‌گوید که نتایج برای اولین بار نشان می‌دهد که فرآیندهای موجود در بافت چربی ما تغییر وزن بدن در دوران پیری را به گونه ای تنظیم می کند که مستقل از سایر عوامل باشد و این ممکن است روش‌ها جدیدی برای درمان چاقی باشد.

این پروفسور فرضیه‌ای که قبلاً مطرح شد را تایید می‌کند که با افزایش فعالیت‌های بدنی می‌توان متابولیسم لیپیدها را تسریع کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала