غنی: در مزار احمد شاه مسعود با پول شخصی یک کتابخانه می‌سازم

© Photo / Ashraf Ghani FBمحمد اشرف غنی
محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی، احمد شاه مسعود را یک شخص ماندگار تاریخ افغانستان خوانده، گفت که نوع مشارکت وی با مردم یک مثال پایدار است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشور در صحبت تلفونی که با باشندگان ولسوالی عنابه پنجشیر داشت، گفت: "خواست من از برادران بخصوص امرالله صاحب صالح و فرزند مسعود شهید، احمد مسعود این بوده که فکر شهید مسعود را با تمام مردم افغانستان شریک کنند، روایت او را به حیث یک شخصیت ملی افغانستان که گفت اگر به اندازه کلاهم جای بگذاره، من از وحدت ملی افغانستان دفاع می‌کنم، باید با مردم افغانستان شریک ساخته شود".

رئیس جمهور غنی خاطر نشان ساخت که او به بنیاد مسعود پیشنهاد کرده بود تا برای ایجاد یک کتابخانه در مزار مسعود شهید شخصاً کمک می‌کند، اما آنها مفکوره‌های دیگری داشتند. وی افزود: "برای اینکه موضوع انتخاباتی نشود، بعد از انتخابات می‌خواهم به کتابخانه مزار شهید مسعود یک کمک شخصی کنم و همچنان از نگاه دولت باید یک کتابخانه واضح را بتوانیم ترتیب کنیم تا این شخصیت تاریخی ما نه تنها مورد احترام قرار بگیرد، بلکه تحقیق قرار بگیرد".

رئیس جمهور غنی در صحبت هایش افزوده است: پنجشیر در تاریخ معاصر افغانستان نقش مهم داشته اما هنوز هم محروم است و توجه لازم به آن ولایت نشده است".
وی خاطر نشان ساخته است: "آب پنجشیر باید مدیریت شود، از این آب در ولایت پنجشیر و در درازمدت برای شهرکابل استفاده شود. راه‌های ارتباطی ولایت پنجشیر با ولایات نورستان، لغمان، بغلان و بدخشان نیازمند توجه است و تیم دولت ساز پس از پیروزی روی پلان واضح انکشافی ولایات کوهستانی پنجشیر، بدخشان، کنر و لغمان کار و زمینه استخراخ معادن و احجار قیمتی این ولایات را فراهم می کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала