نخست‌وزیر اسرائیل: دوستی با پوتین باعث جلوگیری جنگ در سوریه شد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر نخست‌وزیر اسرائیل: دوستی با پوتین باعث جلوگیری جنگ در سوریه شد
نخست‌وزیر اسرائیل: دوستی با پوتین باعث جلوگیری جنگ در سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل می‌گوید دوستی و تماس مستقیم با رئیس‌جمهور روسیه مانع از درگیری با روسیه در سوریه شد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه که با ار‌بی‌سی داشت گفت که تماس مستقیم با ولادیمیر پوتین مانع از درگیری با روسیه در سوریه شد.

نگرانی روسیه از پلان‌های نتانیاهو برای گسترش قلمرو اسرائيل - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی روسیه از پلان‌های نتانیاهو برای گسترش قلمرو اسرائيل

به گفته وی، درگیری تقریباً اجتناب ناپذیر بود به دلیل تناقض بین وظایف نیروی هوایی روسیه و نیروی هوایی ما در جریان عملیات در سوریه.

نخست‌وزیر اسرائیل خاطرنشان کرد که تماس و دوستی با پوتین برایش با ارزش‌تر است و این امر به توسعه روابط اقتصادی بین کشورها کمک می‌کند.

آقای نتانیاهو اضافه کرد: این همکاری و هماهنگی فقط به این دلیل است که من و رئیس‌جمهور پوتین احترام متقابل به یکدیگر خود قائل استیم ما واقعاً در یک شرایط مساوی، آشکار و مستقیم صحبت می‌کنیم.

روز پنجشنبه، رئیس‌جمهور پوتین با نخست‌وزیر اسرائیل دیدار و گفتگو می‌کند. گزارش که توسط سرویس مطبوعاتی کرملین منتشر شده آمده که دو طرف در مورد توسعه بیشتر همکاری‌های دو جانبه و تبادل نظر در باره اوضاع در خارومیانه صحبت می‌کنند.

دفتر مطبوعاتی نخست‌وزیر اسرائیل خاطر نشان کرد که پوتین و نتانیاهو قصد دارند در مورد «مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع سوریه با تاکید بر تقویت سازوکارها برای همکاری ارتش» بحث کنند.

از خزان سال 2015 میلادی، مکانیسم ارتباطی بین روسیه و اسرائیل در حال فعالیت است که به منظور محافظت طرفین از درگیری‌های تصادفی و سایر حوادث خطرناک در جریان عملیات در سوریه طراحی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала