اشرف غنی: بیش از 1000 جنگجوی طالب در هفته گذشته کشته شده اند

© Photo / Ashraf Ghani FBاشرف غنی: بیش از 1000 جنگجوی طالب در هفته گذشته کشته شده اند
اشرف غنی: بیش از 1000 جنگجوی طالب در هفته گذشته کشته شده اند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز جمعه گفت، که بیش از 1000 جنگجوی طالب در هفته گذشته کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، امروز (جمعه، 22 سنبله) که در یک گردهمایی تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» در کابل صحبت می‌کرد، گفت: در جریان هفته گذشته بیش از یک هزار جنگجوی طالب در ولایت های مختلف کشور کشته شده اند و مسئول کشتار این جنگجویان، رهبران سیاسی گروه طالبان‌اند.

اشرف غنی: طالبان به دستور حلقات بیگانه کابل را ویران می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: طالبان به دستور حلقات بیگانه کابل را ویران می‌کنند

او همچنان تأکید کرد، که قابلیت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقایسه به پنج سال پیش تغییر کرده و در حال حاضر 98 درصد عملیات نیروهای کماندو و نیروهای ویژه‌ی افغانستان مستقلانه و بدون پشتیبانی نیروهای خارجی اجرا و عملی می‌شود.

این در حالیست، که پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا نیز پس از توقف مذاکرات میان امریکا و طالبان اعلام کرده بود که سرکوب طالبان در چند روز اخیر در ده سال گذشته بی‌پیشینه بوده است.

ترامپ گفته بود، که بیش از یک‌هزار جنگجوی طالب پس از توقف مذاکرات صلح، در افغانستان کشته شده‌اند.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ به تاریخ شانزدهم سنبله در رشته تویتی نوشت: روند مذاکرات با طالبان را به دلیل کشته‌شدن یک سرباز امریکایی و یازده نفر دیگر در یک حمله‌ی طالبان در کابل متوقف کرده است.

حکومت افغانستان اعلام کرده بود، که مذاکرات امریکا و طالبان به دلیل ادامه‌ی خشونت‌ها و جنگ جاری طالبان در برابر مردم افغانستان متوقف شده است. گروه طالبان نیز اعلام کرده بود که متوقف‌کردن این مذاکرات، بیانگر تزلزل امریکا در تعامل سیاسی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала