روزنامه چینی: امریکا در 18 سال دستاوردی ندارد

© Photoروزنامه چینی: امریکا در 18 سال دستاوردی ندارد
روزنامه چینی: امریکا در 18 سال دستاوردی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه چینی نوشته است، که افغانستان مانند شوروی پیشین امریکا را نیز به چالش کشیده است.
طالبان: توافق صلح با امریکا به جنگ ما با دولت افغانستان پایان نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: توافق صلح با امریکا به جنگ ما با دولت افغانستان پایان نمی‌دهد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روزنامه ساوت چاینا روز جمعه در گزارشی تحلیلی آورده است، که امریکا نتوانست در مذاکراتش با طالبان به نتیجه دلخواه برسد و گفته است که نیروهایش را از این کشور بیرون می کند اما مشخصا امریکا در یک جنگ طولانی مدت خسارات زیادی متحمل شده و در طول این سالها میلیاردها دالر به باد داده است.

این روزنامه می نویسد، که امریکا هرگز نمی تواند باعث ایجاد صلح در افغانستان شود زیرا آنهایی که باید برای صلح و ثبات دایمی در کشورشان تصمیم گیری کنند، امریکایی ها نیستند بلکه افغانستانی ها هستند.

نشریه تاکید می کند، که نیروهای نظامی امریکا در افغانستان توفیقی نداشته اند و این کشور با مشکلات و چالش های امنیتی زیادی روبرو است و ریشه کن کردن تروریسم در آن کار دشواری است.

روزنامه هنگ کنگی نوشت: امریکا می گوید که با حضور نیروهایش در افغانستان امنیت ایجاد می کند اما امنیت واقعی شکل نخواهد گرفت مگر اینکه مذاکراتی فراگیر در این کشور انجام شود.

نشریه با اشاره به شکست مذاکرات امریکا و طالبان تصریح کرد برای کشورهای دیگر از جمله چین، شرایط افغانستان با اهمیت است زیرا این کشور بازیگری مهم در راه ابریشم نوین چین محسوب می شود و پکن بشدت خواستار پیشبرد صلح در این کشور است.

روزنامه می افزاید، که اگر میانجیگری های لازم صورت گیرد و خارجی ها در افغانستان مداخله نکنند و مذاکراتی طولانی مدت و فراگیر انجام شود می توان به بازگشت صلح و ثبات به این کشور برای همیشه امیدوار بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала