هند: دولت و شهروندان افغانستان باید در روند صلح سهم داشته باشند

CC BY-SA 2.0 / Adam Jones / Indian Flag - The Mall - Shimla - Himachal Pradesh - Indiaهند: دولت و شهروندان افغانستان باید در روند صلح سهم داشته باشند
هند: دولت و شهروندان افغانستان باید در روند صلح سهم داشته باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت، که روند صلح باید شامل همه بخش های جامعه افغانستان از جمله دولت این کشور باشد.
ملاقات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با همتای هندی اش - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی روسیه و هند برای توسعه هماهنگی درمورد افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند، در سخنرانی اش در یک جلسه توجیهی هفتگی اش گفت: هند از نزدیک تحولات منطقه از جمله مذاکرات بین طالبان و ایالات متحده را دنبال می کند.

وی گفت:- "ما بر این باوریم، که همه بخش های جامعه افغانستان از جمله دولت منتخب و مشروع این کشور باید بخشی از این روند باشند."

آقای کومار گفت: هند از انتخابات افغانستان پشتیبانی می کند.

وی گفت:- "دیدگاه ما این است که هر فرایندی باید به میراث مشروطه و وظایف سیاسی احترام بگذارد، نباید منجر به ایجاد فضاهای غیرقانونی تروریستی شود و نزدیکان آنها بتوانند جابجایی شوند و باید رضایت کامل مردم افغانستان و دولت را داشته باشند."

وی گفت:- "ما به طور معقول اطمینان داریم كه هر تصمیمی درباره روند صلح كه توسط جامعه بین الملل از جمله ایالات متحده گرفته می شود، نگرانی های ما را در این زمینه جای می دهد."

آقای کومار گفت: هند نگرانی های مختلفی را در فواصل مختلف از جمله در دیدار زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا به هند در گذشته داشته است.

او افزود:- "هیچ تغییری در سیاست هند، درباره روند صلح افغانستان زیر هدایت افغانستان، متعلق به افغانستان و افغانستان محور به وجود نمی آید. ما احساس می کنیم که این روند باید شامل همه بخش های جامعه از جمله دولت افغانستان باشد".

یادآوری می کنیم، که زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، ده دور با نمایندگان طالبان درباره صلح در قطر گفت و گو کرد. در هنگامی که دو طرف قصد امضای توافق نامه صلح را داشتند، رئیس جمهور امریکا پس از مرگ 13 نفر از جمله یک سرباز امریکایی گفت و گو ها را لغو کرد.

به گفته تحلیلگران، این تصمیم دونالد ترامپ راه را برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار است به تاریخ 6 میزان (28 سپتمبر) برگزار شود، باز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала