واشنگتن نام یک مظنون دیگر حملات 11 سپتامبر را فاش خواهد کرد

© AFP 2023 / Seth Mcallisterواشنگتن نام یک مظنون دیگر حملات 11 سپتامبر را فاش خواهد کرد
واشنگتن نام یک مظنون دیگر حملات 11 سپتامبر را فاش خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت عدلیه ایالات متحده نام یک مظنون حملات 11 سپتامبر را که پیش از این نامش فاش نشده بود را افشا می کند.
 آمادگی سازماندهنده حملات 11 سپتامبر برای شهادت علیه عربستان - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی سازماندهنده حملات 11 سپتامبر برای شهادت علیه عربستان

به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش اف بی آی«FBI» در سال 2012 ، این مرد به دو مقام سعودی دستور داد تا به تروریست ها کمک کنند. نسخه کامل این سند طبقه بندی شده است، اما مشخص است که از تحقیقات علیه دو مقام رسمی کشور یعنی عمر البیومی و فهاد التومایری و همچنین نفر سوم که دستور کمک به هواپیماربایان را صادر کرده است ، سخن گفته است.

یک دادگاه خاطر نشان می کند، که وزارت عدلیه امریکا این اقدام را به عنوان بخشی از دادخواست خویشاوندان قربانیان حملات تروریستی علیه عربستان سعودی انجام داد. خانواده های قربانیان ریاض را به پشتیبانی از تروریست ها متهم می کنند، اما دولت عربستان دخالت در این حملات را انکار می کند.

دادستان کل ویلیام بار تأکید کرده است، که نام مظنون یک راز دولتی است، اما او آن را برای وکلای شاکیان افشا خواهد کرد.

در ماه جولای، گزارش شد که متهم اصلی در حملات 11 سپتامبر با یک معامله به توافق رسیده است. خالد شیخ محمد آماده است، تا در دادخواست علیه عربستان سعودی به بستگان قربانیان حملات تروریستی کمک کند. در عوض، او خواست كه دولت امریكا مجازات اعدام برای وی چشم پوشی کند.

یادآوری می کنیم، که در 11 سپتامبر 2001 بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ مدر ایالات متحده امریکا رخ داد. در این حمله تروریستی دو هواپیما خود را به برج های مرکز تجارت جهانی در نیویورک زدند و سومین هواپیما هم در نزدیکی پنتاگون سقوط کرد و یک فروند هواپیمای دیگر در نزدیک شانکویلی پنسلوانیا سقوط کرد. در نتیجه این حملات 2976 نفر جان باختند و بیش از 4 هزار نفر دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала