روسیه قصد استقرار راکت‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا را ندارد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaروسیه قصد استقرار راکت‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا را ندارد
روسیه قصد استقرار راکت‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه میگوید که مسکو به استقرار راکت‌های امریکایی در اروپا جواب بلمثل خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در واکنش به اظهارات اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که روسیه قصد ندارد راکت‌های جدید میان برد و کوتاه برد خود را نه در اروپا و نه هم در سایر مناطق جهان استقرار نماید، اما به استقرار همچو راکت‌های امریکا جواب بلمثل خواهد داد.

این در حالی است که پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای با Euronews گفته بود که روسیه با لغو پیمان منع راکت‌های هستوی میان برد و کوتاه برد، قصد دارد  راکت‌ها با قابلیت حمل کلاهک هستوی را در اروپا استقرار نماید.

در خبرنامه وزارت دفاع روسیه آمده است: «روسیه برخلاف امریکا با راکت‌های میان برد و کوتاه برد مسلح نیست و این راکت‌ها را آزمایش نکرده است. علاوه براین روسیه قصد ندارد همچو راکت‌ها را نه در اروپا و نه هم در سایر نقاط جهان، تا زمانیکه در آنجا چنین تسلیحات ساخت امریکا مستقر نشوند، استقرار نماید.»

قابل یادآوری است، ۲۰ اکتوبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این تصمیم واشنگتن جواب بلمثل داد و ۴ مارچ سال روان قانون فدرال در مورد تعلیق پیمان منع راکت های هستوی میان برد و برد کوتاه را امضا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала