وزیر داخله ایران: جنگجویان داعش مشغول بسترسازی برای جنگ در افغانستان هستند

© Wikipedia / Masoud Bahadouriوزیر داخله ایران: جنگجویان داعش مشغول بسترسازی برای جنگ در افغانستان هستند
وزیر داخله ایران: جنگجویان داعش مشغول بسترسازی برای جنگ در افغانستان هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله ایران گفت، که پس از شکست داعش در عراق و سوریه اکنون تروریست ها مشغول بسترسازی برای گسترش ناآرامی و جنگ در افغانستان هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر داخله ایران با قشگار جنوشعالیف وزیر داخله قرقیزستان در شهر «بیشکک» دیدار کرد.

در قالب این دیدار، طرفین طیف وسیعی از مسائل مورد علاقه را مورد بررسی قرار دادند.

در ابتدای این جلسه جنوشعالیف اظهار داشت: گروه‌های جنایتکار بین‌المللی در همه ای مناطق جهان تقویت شده اند و تهدیدات جدی برای امنیت کشورهای منطقه به وجود آورده اندکه این عامل ضرورت توسعه تعاملات بین کشورهای منطقه را بیش از گذشته نشان می دهد.

ایران متهم به قاچاق اثرهای تاریخی افغانستان شدе - اسپوتنیک افغانستان
ایران متهم به قاچاق اثرهای تاریخی افغانستان شد

پس از آن وزیر دخله ایران گفت: به خصوص در موضوع مبارزه با افراطگرایی، تروریسم، گروه‌های تکفیری، وهابیت از جمله مقابله با سازمان‌های بین‌المللی مانند القاعده، طالبان، داعش و غیره ایران دارای تجربیات زیادی است. این گروه های تروریستی  چهره خشن، افراطی و خون‌ریز را  از اسلام به نمایش می‌ گذارند.

فضلی خاطر نشان کرد: ما دخالت کشورهای خارجی در مسائل جهان اسلام را به هیچ وجه نمی پذیریم زیرا آنان به دنبال منافع خود هستند و تفرقه انداختن بین کشورهای و مردمان منطقه کار آنها است و هر کشوری از جمله سوریه، عراق، یمن، افغانستان که قدرت‌های مذکور وارد شدند به جز خونریزی، قتل، غارت، از بین رفتن تمدن به وجود نیامد.

این مقام گفت: ایران به هیچ وجه به دنبال مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر نیست اما هر کشور منطقه که از ایران کمک بخواهد ایران به عنوان برادر مسلمان در کنار آنها خواهد بود و تهران در این زمینه تجربه زیادی را دارد.

وی افزود: پس از شکست داعش در عراق و سوریه تروریست ها به کشورهای خود بازمی گردند  و هم اکنون مشغول بسترسازی برای گسترش ناآرامی و جنگ به ویژه در افغانستان هستند ضمن آنکه ایران آمادگی کامل برای همکاری با کشورهای منطقه در زمینه آموزش، تبادل تجربیات و اطلاعات را دارد.

فضلی تصریح کرد: علاوه بر این ایران با توجه به وجود مرزهای مشترک با افغانستان دارای تجربه های زیادی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر است و برای تبادل این تجربه ها همواره  آماده هستیم.

وی گفت: ایران حتی با توجه به تحولات در کشورهای همسایه امن ترین و آرام ترین کشور در منطقه خود می‌باشد و همکاری با قرقیزستان در حوزه آموزش و تبادل اطلاعات در تأمین امنیت داخلی مؤثر خواهد بود.

 در نتیجه این دیدار توافقنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی دوجانبه به امضا رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала