مرگ مرموز یک زن دانشمندان را شوکه کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر مرگ زنی از اثر یک بیماری مرموز در تانزانیا
 مرگ زنی از اثر یک بیماری مرموز در تانزانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرگ یک زن تانزانیایی از اثر یک بیماری مرموز و ناشناس، دانشمندان را شوکه کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک زن از ساکنان تانزانیا بر اثر یک بیماری ناشناخته درگذشت.

این سازمان تیمی از متخصصان را برای تحقیقات فوری به این کشور فرستاده است. علاوه بر این، سازمان جهانی بهداشت از وزارت صحت تانزانیا خواسته است تا اطلاعات اضافی را در مورد این حادثه به آنها ارائه دهد.

جاستین ویلیامز، سخنگوی مرکزکنترل و پیشگیری از بیماریهای ویروسی در ایالات متحده، به رویترز گفت که زن متوفی علائم ویروس ابولا، تب دنگو و مالاریا را نشان می داد. آما با این حال او ضمن ابراز نگرانی دراین مورد گفت: " به نظر می رسد این چیز دیگری است." 

اخیرا در تاریخ 7 آگست، گزارش شد که در همسایگی تانزانیا، درجمهوری دموکراتیک کنگو، از ماه آگست سال 2018 تا ماه فبروری سال 2019 حدود 100 کودک از اثر ابتلا به بیماری ابولا جان های شان را از دست داده اند.

این در حالی است که طی شش ماه اخیر این رقم افزایش چهاربرابری دریافت کرد و تا کنون از مرگ 500 کودک خبر داده شده است.

ویروس مرگبار ابولا، جهان را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ویروس مرگبار ابولا، جهان را تهدید می‌کند

مدیر موسسه خیریه «نجات کودکان» در کنگو می گوید: «این نقطه دردناک دیگری است در بحرانی که سر راهش کودکان را نیز از بین می برد. شدت گسترش این ویروس در شش ماه گذشته در عوض آهسته شدن، سرعت گرفته و اکنون شاهد وقوع بدترین سناریوها هستیم، زیرا در«گوما» (شهر مرزی میان کنگو و رواندا) با بیش از یک میلیون جمعیت، چهار مورد بیماری ابولا دیده شده است».

در طول یکسال و نیم گذشته، 737 کودک به بیماری ابولا مبتلا شده اند.

درحالی که کنگو در تلاش برای جلوگیری از سرایت ابولاست، مقامات این کشور با همکاری دولت رواندا سعی دارند تردد مردم در مرز میان دو کشور را محدود کنند.

 هفته گذشته، رواندا به دنبال یک مورد ابتلا به ابولا در شهر «گوما»، برای مدتی کوتاه، مرز خود با کنگو را مسدود کرد. «گوما» با بیش از یک میلیون جمعیت در نزدیکی شهر عمده مرزی رواندا، «گیزنی» قرار دارد. 

در اقدامی دیگر برای جلوگیری از گسترش بیماری، کلیساها در رواندا به مردم توصیه کرده اند از دست دادن با یکدیگر امتناع کنند.

اپیدمی ابولا در کنگو، دومین اپیدمی گسترده این بیماری پس از شیوع آن در سال های میان 2014 و 2016 در غرب آفریقاست که بیش از یازده هزار نفر را به هلاکت رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала