کسر بودجه دولت ترامپ از یک تریلیون دالر گذشت

© Depositphotos.com / Rookman48 کسر بودجه دولت ترامپ از یک تریلیون دالر گذشت
 کسر بودجه دولت ترامپ از یک تریلیون دالر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که کسری بودجه دولت امریکا برای نخستین بار در 7 سال اخیر از مرز یک تریلیون دالر عبور کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Wall Street Journal وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرده که، با گذشت ۹ ماه از سال مالی جاری، کسری بودجه دولت امریکا برای نخستین بار از مرز یک هزار میلیارد دالر فراتر رفته است.

این وزارتخانه در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، نوشت که در یازده ماهه نخست سال جاری مالی کسری بودجه دولت به یک تریلیون و 67 میلیارد دالر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل بیش از یکصد میلیارد دالر افزایش نشان می‌دهد.

سال مالی جاری در امریکا از اول اکتبرسال 2018 شروع شده و 30 سپتامبر به پایان می‌رسد.

کسری بودجه دولت امریکا به بالاترین حد در ۶ سال گذشته رسید - اسپوتنیک افغانستان
کسری بودجه دولت امریکا به بالاترین حد در ۶ سال گذشته رسید

هفته گذشته «اداره بودجه کنگره» هم اعلام کرد که کسری بودجه دولت در یازده ماهه نخست سال جاری میلادی از یک تریلیون دالر فراتر رفته است اما انتظار می‌رود تا پایان سال مالی این رقم کاهش پیدا کند.

هزینه های هنگفت دولت برای مقابله با رکود جهانی، بحران مالی، افت ناگهانی درآمدهای مالیاتی و همچنین هزینه جنگ های عراق و افغانستان، از جمله عوامل موثر در کسری بودجه امریکا بوده است.

رییس جمهوری امریکا و سایر مقام های بلندپایه این کشور گفته اند که واشنگتن متعهد است تا پس از خارج شدن از رکود و بحران مالی جاری میزان کسری موجود را کاهش دهند.

این درحالی است که وزارت خزانه‌ داری امریکا تضمینی درخصوص کاهش کسری بودجه نداده و گفته که این رقم در پایان سال مالی یک تریلیون و 69 میلیارد دالر خواهد بود.

افزایش کسری بودجه دولت، بدهی عمومی را بالا برده و به نگرانی‌ها در مورد سلامت مالی آمریکا دامن می‌زند..

افزایش کسری بودجه درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 میلادی وعده داده بود که بدهی دولت فدرال را کاهش دهد اما تاکنون موفق عمل نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала