اثبات ادعای اذیت جنسی گردش‌گر خارجی در واخان بدخشان پیدا نشد

© Photo / FB/ آمریت گردشگری بدخشانولسوالی واخان بدخشان
ولسوالی واخان بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیأت حقیقت‌یاب حکومتی که برای بررسی ادعای آزار جنسی یک زن گردش‌گر خارجی توسط ولسوال واخان بدخشان گماشته شده بود، گزارش داده است که هیچ گونه اسناد و شواهد کافی را مبنی بر اثبات این ادعا دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سیدشاه سقیم، سخنگوی ارگان‌های محلی به روزنامه 8 صبح گفت که گزارش هیأت حقیقت‌یاب از بدخشان به مرکز رسیده و در آن آمده است که هیچ گونه «اسناد، شواهد و قراین» مبنی بر این‌که ادعای آزار و اذیت جنسی توسط ولسوال بدخشان را به اثبات برساند، وجود ندارد.

او گفت که هیأت پس از سفر به ولسوالی واخان با باشنده‌‌گان این ولسوالی و دیگر مقام‌های آن صحبت کرده و گزارش‌‌شان را در این مورد تهیه کرده است.

سخنگوی ارگان‌های محلی اما گفت که تاکنون در مورد سرنوشت ولسوال واخان که وظفیه‌اش به حالت تعلیق درآمده بود، تصمیمی گرفته نشده است.

وظیفه عبدالمعروف خیرخواه، ولسوال واخان ولایت بدخشان در بیست‌وپنجم ماه سرطان امسال به اتهام آزار جنسی یک زن گردش‌گر خارجی به حالت تعلیق درآمده بود.

پیش‌تر گزارش شده بود که یک زن گردش‌گر خارجی که گفته شد، آسترالیایی بوده، در جریان امسال از طریق تاجیکستان به ولسوالی واخان بدخشان برای گردش‌گری آمده بود و توسط عبدالمعروف خیرخواه مورد آزار جنسی قرار گفته است. گفته شده است که این زن پس از بازگشت به تاجیکستان با پولیس سرحدی این کشور از دست ولسوال واخان شکایت کرده است و به دنبال آن این خبر رسانه‌ای شد.

ولسوالی واخان بدخشان، یکی از چند بخش معدود برای بازدید گردشگران خارجی در کشور شناخته می‌شود که سالانه شماری از گردشگران خارجی به آن‌جا می‌روند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала