حمد الله محب: با بیرون شدن نظامیان خارجی، حکومت افغانستان زیر فشار قرار می گیرد

© Photo / ARG / ARGحمد الله محب: با بیرون شدن نظامیان خارجی، حکومت افغانستان زیر فشار قرار می گیرد
حمد الله محب: با بیرون شدن نظامیان خارجی، حکومت افغانستان زیر فشار قرار می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان گفت، در صورت بیرون شدن زودهنگام نیروهای خارجی از افغانستان، حکومت زیر فشار زیاد قرار خواهد گرفت.

به گزراش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، با ابراز این مطلب در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی بی اس» امریکا، افزود: سال روان دشوارترین سال جنگی در یک دهه گذشته می‌باشد و حکومت افغانستان در مسایل فنی، به نیروهای خارجی وابسته است.

حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان
حمدالله محب: حکومت کوشش می کند جنگ جاری را پایان دهد

محب گفته است:- "فشار زیاد بالای ما وارد میشد اگر بدون وقت دادن به ما نیروهای خارجی دفعتا بیرون می شدند. به مسایل تخنیکی به نیروهای امریکایی متکی هستیم: مانند پشتیبانی هوایی، بازرسی و استخبارات پیشرفته که هنوز قابلیت اش را نداریم".

در همین حال، مسئولان ارشد در وزارت امور داخله گفته اند، که بر بنیاد اطلاعات نهادهای امنیتی، داعش و القاعده از افغانستان با افراد شان در کشورهای دیگر به‌شمول امریکا در ارتباط اند و از همین رو حضور نیروهای خارجی در افغانستان حیاتی است.

خوشحال سادات، معین ارشد امنیتی این وزارت، اظهار داشته است:- "گروه‌های تروریستی موجود در افغاستان نه تنها برای تهدید افغانستان بلکه برای همه  است، اطلاعات وجود دارد که القاعده و داعش از افغانستان با اعضای اش در دیگر نقاط جهان به شمول آمریکا در ارتباط است".

از سویی هم جوبایدن یک نامزد ریاست جمهوری امریکا، گفته است، که افغانستان کشور سه پاره و درست نشدنی است.

بایدن اظهار داشته است:- "افغانستان را نمی‌توانیم درست کنیم. درست شدنی نیست،  امریکا می‌تواند با وجود بیرون شدن از افغانستان قربانی تروریزم نباشد در صورت داشتن پایگاه در پاکستان. ما میتوانیم از پاکستانی‌ها بخواهیم که برای ما پایگاه بدهند تا هر وقت نیاز شد طیاره‌های ما از آنجا پرواز کند".

با این همه اما و اگرها و لغو مذاکرات امریکا با طالبان دیده شود که فرجام سناریوی جنگ افغانستان به کجا خواهد انجامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала