ترامپ: طالبان به اشتباه خود پی برده‌اند

© REUTERS / JONATHAN ERNSTترامپ: طالبان به اشتباه خود پی برده‌اند
ترامپ: طالبان به اشتباه خود پی برده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده میگوید که طالبان به اشتباه خود پی برده‌اند و خواهان از سرگیری مذاکرات صلح هستند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در توییتر اعلام کرد که طالبان به اشتباه خود که سبب لغو مذاکرات صلح بین واشنگتن و این گروه گردید پی برده‌اند اما اکنون نمیدانند که چگونه اشتباه خود را اصلاح کنند و دوباره به میز گفتگو بنشینند.

ترامپ: «طالبان پیش از این هرگز شاهد ضرباتی که اکنون دریافت میکنند، نبودند. قتل ۱۲ تن به شمول یک سرباز امریکایی تصمیم غلط و بد بود. روش‌های بهتری برای مذاکره وجود دارند. طالبان میدانند که مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند و آنها نمیدانند که چگونه این اشتباه را خود را اصلاح نمایند.»

این در حالی است که امروز (شنبه، ۲۳ سنبله) صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که برای برگزاری انتخابات سالم و شفاف از اولویت اصلی حکومت افغانستان است و به همین دلیل کابل تمام تلاش‌های مرتبط به صلح را متوقف میکنند.

به گفته وی، سفر هیئت طالبان به مسکو پس از لغو مذاکرات صلح امریکا و این گروه، نمایانگر شکست قطعی سیاسی گروه طالبان میباشد.

یادآوری میکنیم، روز دوشنبه (۹ سپتمبر) دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اظهار داشت که مذاکرات با گروه طالبان در خصوص روند صلح افغانستان «مرده‌اند».
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала