اشرف غنی به مناظره انتخاباتی با عبدالله حاضر نشد

© AP Photo / Alik Kepliczاشرف غنی به مناظره با عبدالله حاضر نشد
اشرف غنی به مناظره با عبدالله حاضر نشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم دولت ساز با نشر یک اعلامیه از به تعویق انداختن مناظره محمد اشرف غنی با عبدالله عبدالله، خبر داده است

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئيس تکت انتخاباتی دولت ساز از شرکت در بزرگترین مناظره انتخاباتی با عبدالله عبدالله، رئیس تکت انتخاباتی ثبات و همگرایی به تاریخ ۲۳ سنبله، خودداری کرد.

تیم دولت ساز با نشر یک اعلامیه، نوشته است:‌ "مردم افغانستان در پنج سال گذشته دیدگاه ها، برنامه ها، تخصص، توانایی، رهبری و مدیریت رهبری تیم دولت ساز و همچنان جناب داکتر صاحب عبدالله عبدالله را در مسائل ملی و بین المللی شاهد بوده اند و در این رابطه قضاوت های شان را دارند.
‎هدف اصلی مناظره ها دسترسی مردم به معلومات برنامه محور می‌باشد، مردم افغانستان طی پنج سال گذشته با کارکرد و نظریات داکتر صاحب عبدالله عبدالله آشنایی کامل دارند، توقع مردم ما این بود که حد اقل در زمان کارزار های انتخاباتی جناب داکتر صاحب عبدالله برنامه های منسجم خویش را به مردم ارایه نماید، که چنین نشد.
‎اما، قسمی که مردم شریف ما شاهد ‎هستند در مصاحبه ها و سخنرانی ها مرتبط به کمپاین داکتر صاحب عبدالله درمورد راه نجات افغانستان کدام برنامه و نظر جدی و جامع مطرح نشده است.
‎مردم افغانستان حق دارند، تا در مورد رهبران خود در روشنایی برنامه ها و دیدگاه های واضح و مفصل قضاوت نماید.
‎گر چه مناظره دریچه بسیار کوچک را برای توضیح این برنامه ها فراهم می کند، اما متاسفانه دیده می‌شود که جناب داکتر صاحب عبدالله بیشتر به موضوعات فاقد محتوا پرداخته، اخلاقی مبارزات انتخاباتی را رعایت نه نموده و تمرکز بیشتر شان بالای بحث های شخصی و اتهام زنی های بی بنیاد فردی بوده است، که نشاندهنده برخورد سطحی شان در قبال مسائل ملی می باشد.
‎بنا، تا زمانی که داکتر صاحب عبدالله عبدالله دیدگاه ها و برنامه های خود را جهت فرصت دادن به مردم توضیح ندهد، تیم دولت ساز تصمیم گرفته است تا آن زمان مناظره ها را به تعویق بیاندازد".

این در حالی است که عبدالله عبدالله در محل برگزاری مناظره حاضر شده است و به تنهایی به سوالات برنامه جواب ارایه می‌کند و مناظره به شکل یک‌طرفه جریان دارد.

به گفته گرداننده این مناظره، مسوولین تشریفات ارگ ریاست جمهوری و تیم امنیتی رئيس جمهور غنی تا آخرین لحظات قبل از آغاز مناظره نیز در محل برگزاری این برنامه حضور داشتند، اما به یکبارگی محل را ترک گفتند و اشتراک رئيس جمهور غنی در این مناطره لغو شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала