ایجاد جبهه مشترک داعش و القاعده علیه طالبان

© AFP 2023ایجاد جبهه مشترک داعش و القاعده علیه طالبان
ایجاد جبهه مشترک داعش و القاعده علیه طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سران القاعده و داعش تلاش های مشترک شان را برای ایجاد یک جبهه ضد طالبان آغاز نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از «فایننشال تایمز» یک مقام ارشد دولتی در بلوچستان پاکستان گفت: القاعده همچنان تهدید قابل توجهی به شمار می‌رود و گزارش‌هایی وجود دارد که داعش خوراسان و القاعده برای ایجاد یک جبهه مشترک علیه طالبان تلاش می‌کنند.

این روزنامه افزود: شماری از اعضای تندرو پیرو طالبان نیز که از مذاکرات طالبان با امریکا درباره خروج نیروهای خارجی بدر بدل تعهد این گروه برای مبارزه با تروریسم خشمگین هستند نیز به احتمال زیاد به داعش می‌پیوندند.

تشکیل مثلث سیاه: ایتلاف القاعده، طالبان و داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تشکیل "مثلث سیاه": ایتلاف القاعده، طالبان و داعش در افغانستان

پیش از این نیز شماری از مقامات امنیتی کنونی و سابق امریکا به «نیویورک تایمز» گفته بودند که گروه تروریستی داعش آماده است تا پس از توافق صلح آمریکا و طالبان نفوذ خود را در افغانستان گسترش دهد.

در حالی رسانه‌ها از قدرت گرفتن داعش در دوران پسا صلح ابراز نگرانی می‌کنند که امریکا از متهمان اصلی حمایت از داعش در افغانستان است و بارها گزارش‌هایی از آزادی سرکرده‌های داعش از زندان طالبان توسط نیروهای امریکایی منتشر شده است.

از سوی دیگر مقامات روس نیز بارها با اشاره به انتقال اعضای داعش توسط بالگردهای ناشناس امریکا را به حمایت از داعش متهم کرده‌اند.

به گفته مقامات روسی، با توجه به کنترل حریم هوایی افغانستان توسط نیروهای خارجی، انتقال و حمایت تدارکاتی از داعش توسط بالگردها بدون هماهنگی با نیروهای آمریکایی و ناتو غیرممکن است.

گفتنی است که یکشنبه هفته گذشته رئیس جمهور امریکا در توئیتی خبر از لغو مذاکرات با طالبان داد اما به نظر بسیاری از کارشناسان گفت‌وگوهای دو طرف پس از مدتی از سر گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала