Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فیلم مستند فوتبال افغانستان با محوریت پیتر شگرت

© Photo: Nematullah Zamaniپیتر شگرت
پیتر شگرت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردان امید فیلم مستندی است که وضعیت سال‌های اخیر فوتبال افغانستان در آن به تصویر کشیده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر شگرت، سر مربی سابق تیم ملی فوتبال افغانستان که در سال 2016 هدایت تیم ملی کشور را به عهده داشت، به تازگی در فیلم مستندی زیر نام «مردان امید» نقش اصلی را اجرا کرده است. محور اصلی این فیلم را نقش مربی در رهبری، رشد و کسب نتایج قابل قبول در فوتبال تشکیل می‌دهد. عشق جوانان افغانستان به فوتبال و علاقه وافر آنان به این ورزش بخش دیگری از این مستند را شامل می‌شود.

خیانت به فوتبال افغانستان، فروش بازیکنان در بدل پول، پنهان‌کاری، فساد و خیانت در این نهاد و اینکه چگونه یک مربی کارکشته را با بازیکنی که در این ماجرا دست داشته تعویض می‌کنند، از موضوعات اساسی این فیلم است. در این فیلم دیده می‌شود که بازیکنان افغانستانی مقیم اروپا در افشاه ومستند ساختن مسائل جاری در آن وقت کمک کرده اند.

در این مستند همچنان زندگی ورزشی بنیامین نوجوان افغان در کابل وزندگی شخصی و ورزشی شمار دیگری از بازیکنان افغانستان مقیم اروپا مانند فیصل شایسته، جلاالدین شریعت‌یار، حسن امین، کنشکا طاهر ومسیح سیغانی به تصویر کشیده شده است و در پایان مقایسه کاکرد پیتر شگرت واتوفیستر مربی 80 ساله نیز به تصویر کشیده شده است.

این فیلم مستند در 16 سپتامبر سال روان در سینماهای آلمان به نمایش‌ گذاشته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала