کشته شدن دو والی و ده‌ها شبه‌نظامی طالب در حملات ارتش

© AFP 2023 / Javed Tanveerکشته شدن دو والی و ده‌ها شبه‌نظامی طالب در حملات ارتش
کشته شدن دو والی و ده‌ها شبه‌نظامی طالب در حملات ارتش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان ارتش کشور با پشتیبانی نیروهای امریکایی طی حملاتی از جمله با حملات هوایی مشترک در نواحی شمال و غرب افغانستان دو تن از رهبران بلندپایه شبه‌نظامیان طالبان را به همراه دست کم 38 تن دیگر از این شبه‌نظامیان کشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام امنیتی بلند پایه  درکابل در صحبت با زسانه ها گفت، عملیات‌های اخیرعلیه طالبان و با هدف خنثی ساختن توطئه‌های حملات برنامه‌ریزی شده از سوی این گروه شبه‌نظامی علیه نظامیان ارتش افغانستان به اجرا درآمد.

وی افزود: درگیری‌ها با طالبان در افغانستان در پی لغو شدن مذاکرات دیپلماتیک میان امریکا و نمایندگان این شبه‌نظامیان تشدید شده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در یک حمله هوایی به منطقه "دره صوف پایین" مولوی نورالدین، شخصی که طالبان به عنوان والی ولایت سمنگان در شمال افغانستان تعیین کرده بود، همراه با چهار شبه‌نظامی دیگر کشته شدند.

با این حال طالبان این مساله را که این والی منسوب به این گروه در این حمله کشته شده رد کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت : او (مولوی نورالدین) زنده است.

ترامپ: طالبان به اشتباه خود پی برده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: طالبان به اشتباه خود پی برده‌اند

یک مقام دیگر دولتی در افغانستان اعلام کرد، در جریان حملات مشترک نظامیان خارجی و افغان، "مولا سید عظیم" که او نیز از طرف طالبان به عنوان والی منطقه "انار دره" در ولایت "فراه" در غرب افغانستان تعیین شده بود کشته شده است.

محب‌الله محب، سخنگوی پلیس فراه در افغانستان گفت: در این حملات، سید عظیم به همراه 34 شبه نظامی دیگر طالبان در منطقه انار دره کشته شدند.

مقام‌های ارشد امنیتی در شهر کابل گفتند، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 28 سپتامبر افغانستان، چندین عملیات مشترک علیه شبه‌نظامیان طالبان و داعش در این کشور به منظور جلوگیری از  حملات آنها به نظامیان و غیرنظامیان افغان به اجرا درخواهند آورد.

مقامهای ارتش در کشور اعلام کردند، برای تامین امنیت روز انتخابات ریاست جمهوری این کشور ،حدود 100 هزار تن از اعضای نیروهای امنیتی افغانستان به خدمت گرفته خواهند شد. در همین راستا نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله گفته است که 72 هزار پرسنل نیروهای امنیتی افان در روز انتخابات در نزدیکی 4942 مرکز رای‌گیری به صورت فعال مستقر خواهند بود و حدود 3 هزار نیروی اضافی نیز در قالب واحدهای ذخیره در این روز به خدمت گرفته خواهند شد.

روح الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع گفت ، نیروهای امنیتی کشور هشت منطقه را از طالبان بازپس گرفته‌اند و عملیات‌هایی در دست انجام است و حدود 20 منطقه دیگر نیز بازپس گرفته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала