روسیه با عجله طیارات شکاری اضافی نسل پنجم Su-57 خریداری میکند

CC BY-SA 3.0 / Alex Beltyukov / Sukhoi T-50 روسیه با عجله طیارات شکاری اضافی نسل پنجم Su-57 خریداری میکند
 روسیه با عجله طیارات شکاری اضافی نسل پنجم Su-57 خریداری میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ماه جولای سال 2019 روسیه راجع به خریداری مجموعه بزرگ طیارات شکاری کمتر محسوس کثیرالاستفاده نسل پنجم Su-57اعلام داشت. چون قرارداد راجع به ارسال 76 طیاره شکاری کمتر محسوس کثیرالاستفاده نسل پنجم Su-57تا سال 2028 عقد شده بود، برخی کارشناسان راجع به تولید کتلوی طیاراتSu-57 اظهار شک نموده اند.

چارلی گااو (Charlie Gao) در مطلب منتشره در نشریه The National Interest (امریکا) در ادامه می نویسد، رقبای غربی  Su-57،مانند، F-35، در حال حاضر به تعداد صدها فروند تولید می شوند. ولی، اگر به تولید معاصر و خرید طیارات جنگی روسیه دیده شود و همچنین برنامه Su-27 اتحاد جماهیر شوروی را بخاطر آورد، پس فهمیده میشود که قرارداد خرید 76 طیاره شکاری کاملاً میتواند، اولین قدم ثابت گردد و سرعت تولید ممکن در آینده نزدیک بطور قابل ملاحظه افزایش یابد .

ترکیه بیش از 100 اف-35 از امریکا میخرید - اسپوتنیک افغانستان
مقایسه طیاره شکاری سو-57 روسی با اف-35 امریکائی+عکس

طیارهSu-57  از بسیاری جهات، وارث طیاره  Su-27است که برتری را در هوا تامین کرد و در زمان خود توانست به طور موثر با بهترین طیارات شکاری رقیب مقابله نماید. در نتیجهSu-57  به بهترین تکنالوژی های که صنایع هوایی – فضایی روسیه میتوانند پیشنهاد کنند، مانند انجن های قوی، برازنده ترین قابلیت های مانور، وسایل عالی هوانوردی، از جمله رادارها با آنتن های جالی فعال فازی تجهیز شده اند.

بمب افکنSU-57 روسیه رقیب مرگبار  F – 22 امریکایی شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
جنگنده SU-57 روسیه به عنوان مرگبارترین رقیب F – 22 امریکایی شناخته شد

طراحی این تکنالوژی مخارج بسیار زیاد مطالبه میکند، یعنی طیاره که در آن آنها استفاده می شوند، باید مدل با دقت طراحی شده باشد که چندین دهه، مانند Su-27، خدمت نماید. در چارچوب برنامه Su-27، برای طراحان 15 سال وقت ضروری بود، تا این طیاره را کاملاً تکمیل نمایند. این روند به دلیل واردآوردن پی هم تغییرات در بدنه طیاره این قدر به درازا کشید. چون ساختمان بدنه Su-57 نیز چندین بار شدیداً تغییر کرده، تحقق این پروژه به عین مسیر مانند Su-27 پیش میرود.

اگر قرارداد Su-57 را با قراردادهای سایر طیارات شکاری معاصر روسیه مقایسه کرد، پس ارقام فهمیده میشوند. به طور مثال، در سال 2011 قرارداد ارسال 60 فروند طیاره Su-30SM و در سال 2015 - برای 75 فروند طیاره عقد شده بود. این ارقام را کاملاً میتوان در یک ردیف با 76 طیاره شکاری Su-57 قرار داد. اما ارسال طیارات شکاری Su-57 نسبت به انواع طیارات شکاری Су-27 به کندی پیش میروند. این به احتمال زیاد به طرح تکنالوژی ها و تسلیحات نو مربوط می باشد.

روسیه به زودی فروش طیارات نسل پنجم Su-57 آغاز خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه به زودی فروش طیارات نسل پنجم Su-57 آغاز خواهد کرد

شاید زمان تحویل دهی 76 طیاره افزایش یابد تا روسیه فرصت پیدا کردن خریدار خارجی داشته باشد و طیارات که بعداً تولید می شوند، اردوی روسیه میتواند با قیمت پایین تری بدست آورد. در هر صورت، نباید قرارداد خرید 76 طیاره را از نظر انداخت. اگرچه، شاید، چنین ارقام با مقیاس خریداری های شوروی مطابقت نداشته باشند، اما با ماهیت قراردادهای معاصر در صنایع هوایی-فضایی روسیه کاملاً مطابقت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала