رهبر کوریای شمالی ترامپ را به پیونگ یانگ دعوت کرد

© AFP 2023 / Saul Loebرهبر کوریای شمالی ترامپ را به پیونگ یانگ دعوت کرد
رهبر کوریای شمالی ترامپ را به  پیونگ یانگ دعوت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع دیپلماتیک از دعوت رهبر این کشور از رئیس جمهور امریکا برای سفر به پیونگ یانگ خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه کوریای جنوبی"چونان ایلبو"  به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در نامه‌ای که ماه اوت برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده، از وی دعوت نموده است تا به پیونگ یانگ سفر کند.

این دومین نامه‌ای است که ترامپ از رهبر کوریای شمالی دریافت کرده است، آن هم پس از آنکه مذاکرات رهبران دو کشور درباره خلع سلاح هسته‌ای با بن بست روبرو شده است.

 این روزنامه کوریای جنوبی افزود: در نامه دوم که در هفته سوم اوت تحویل ترامپ شده است، رهبر کوریای شمالی درباره تمایلش برای دیدار با رئیس جمهور امریکا صحبت کرده است.

این در حالی است که کاخ سفید، وزارت خارجه امریکا و دفتر نمایندگی کوریای شمالی در سازمان ملل حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشده‌اند.

ترامپ و کیم از جون سال گذشته 3 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند تا درباره راهکارهای حل و فصل بحران هسته‌ای و موشکی کوریای شمالی، مذاکره کنند.

آخرین دیدار ترامپ و کیم در جون امسال در منطقه مرزی بین دو کوریای صورت گرفت. کوریای شمالی اخیرا در واکنش به مانورهای نظامی امریکا و کوریای جنوبی، موشک‌های کوتاه برد را آزمایش کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала