ترامپ: با وجود آمادگی برای جنگ با ایران، خواستار جنگ نیستیم

© REUTERS / JONATHAN ERNSTترامپ: با وجود آمادگی برای جنگ با ایران، خواستار جنگ نیستیم
ترامپ: با وجود آمادگی برای جنگ با ایران، خواستار جنگ نیستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور امریکا می‌گوید که با وصفی که در حمله بر تاسیسات نفتی عربستان سعودی به ایران شک دارد، امریکا خواستار جنگ با ایران نیست.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا در جواب به اینکه آیا ایران در عقب حملات بر تاسیسات نفتی عربستان سعودی ایستاده است، گفت: "دقیق همینطور معلوم می‌شود".

رئیس جمهور امریکا خاطر نشان ساخت که در حال حاضر این مسئله بررسی می‌شود و وعده سپرد که امریکا نتیجه‌گیری صریح را شریک خواهد ساخت.

  هشدار ترامپ: به حمله به تأسیسات نفتی عربستان پاسخ نظامی خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: به حمله به تأسیسات نفتی عربستان پاسخ قاطع خواهیم داد

ترامپ با اشاره به اینکه امریکا بهتر از هر کشور دیگر برای جنگ آماده است و دارای بهترین سیستم‌های تسلیحاتی می‌باشد، افزود: "با وجود این همه، ما قطعاً خواستار جلوگیری از این کار (جنگ) می‌باشیم".

قابل ذکر است بزرگترین صادرکننده نفت عربستان پس از حمله شب شنبه بر تاسیسات نفتی این شرکت اعلام کرد که استخراج نفت این شرکت بیش از دو برابر کاهش یافته است.

شبه نظامیان حوثی یمنی اعلام کردند که جنگجویان آنها با استفاده از پهپادها بر این تاسیسات حمله کرده اند. این در حالی است که مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا گفته است که هیچ اسناد و شواهدی مبنی بر اینکه حملات از یمن صورت گرفته باشد، وجود ندارد.

پامپئو ایران را در انجام این حملات متهم ساخت. وزارت خارجه ایران نیز به نوبه خود، اتهامات پامپئو را دروغین خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала