طالبان: به یک شرط به توافق با امریکا پایبند خواهیم بود

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد، اگر ایالات متحده امریکا به تعهداتش عمل کند، این گروه نیز به توافق‌ خود با واشنگتن پایبند خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در گفت‌وگو با آناتولی اظهار کرد: اگر ایالات متحده امریکا به تعهداتش عمل کند، ما نیز به توافق‌ خود با این کشور پایبند خواهیم بود.

وی در ادامه همچنین تصریح کرد: طالبان می‌تواند برای برقراری صلح در افغانستان دو استراتژی داشته باشد: مذاکره یا جنگ. ما حق داریم در یک کشور مستقل زندگی کنیم.

شاهین گفت: حل مسأله افغانستان بستگی به توافق با ایالات متحده امریکا دارد. اکر این کشور به تعهدات خود عمل نکند، مسئول ادامه جنگ در افغانستان خواهد بود.

мертвые переговоры с талибами - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: مذاکرات با طالبان مردند

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر بیان کرد: به دلیل عدم وجود توافق آتش‌بس بین طرف‌های مختلف، درگیری در افغانستان ادامه دارد.

او خاطرنشان کرد: آتش‌بس با توافق کامل بین تمام افغان‌ها هنگام انجام مذاکرات آغاز خواهد شد.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که که قرار بود اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در کمپ دیوید با رییس جمهور افغانستان و رهبران گروه طالبان دیدار کرده و توافق امریکا و طالبان را نهایی کند اما روز یکشنبه دونالد ترامپ از لغو این دیدار خبر داد.

او گفت مذاکره با طالبان را لغو کرده است، چون آنها با حمله‌ای دیگر، غیرنظامیان و یک سرباز امریکایی را در آستانه این دیدار کشته‌اند.

دور نهم مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان که برای ده ما در دوحه پایتخت قطر در جریان بود، شامل دولت افغانستان نمی‌شد چون طالبان این دولت را نامشروع می‌دانند.

 نماینده خاص امریکا، در امور صلح افغانستان، زلمی خلیل زاد پس از 9 دور مذاکرات در قطر، روی سند پیش نویس، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، اتش بس و همچنان آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی به توافق رسیده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала