دلیل حاضر نشدن غنی در مناظره با عبدالله چیست

© Photo / ارگ دلیل حاضر نشدن غنی در مناظره با عبدالله چیست
 دلیل حاضر نشدن غنی در مناظره با عبدالله چیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور در آخرین دقایق از حضور در مناظره با داکتر عبدالله منصرف شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمداشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و هم‌چنان از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امسال، پنج‌ سال شراکتی پُرفرازوفرود داشتند و در این مدت هر کدام از این شرکای قدرت با استفاده از فرصت بر دیگری تکه‌پرانی می‌کرد.

اما این تکه‌پرانی‌ها و نشانه‌گیری‌ها در جریان کارزارهای انتخاباتی بیشتر از هر زمان دیگری برجسته شده است. انتظار می‌رفت شام دوشنبه (25 سنبله) محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله مناظرۀ تلویزیونی داشته باشند، اما در آخرین دقایق آقای غنی از حضور در این مناظره منصرف شد.

شریف حسنیار، از مسئولان شبکۀ تلویزیون آریانا در گفت‌وگویی با سلام‌وطندار گفته است  که از یک ماه پیش برگزاری این مناظره میان دو رقیب و شریک قدرت برنامه‌ریزی  شده بود و در این فاصله چندین‌بار با رهبری دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز و رهبری ثبات و همگرایی دیدار داشتند. به گفتۀ آقای حسنیار، سرانجام هر دو دستۀ انتخاباتی برای اشتراک در مناظره اعلام آماده‌گی کردند و پیش از برگزاری مناظره نیز محافظان ویژۀ رئیس جمهور از ساعت 5 عصر در ساختمان این رسانه‌ حضور داشتند.

به گفته حسنیار، با این که غذای شب رئیس جمهور غنی هم به محل برگزاری مناظره منتقل شده بود، اما در آخرین دقایق آقای غنی از حضور در این مناظره منصرف شد.

به گفتۀ آقای حسنیار، بنا به درخواست هر دو طرف و پافشاری آقای غنی قرار شد که هیچ پرسشی از اشتراک کننده‌گان گرفته نشود، اما با آن هم آقای غنی در این مناظره حضور نیافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала