کشف نخستین ستاره دنباله‌دار با ترکیب مشابه به ساختار خورشیدی

CC BY-SA 4.0 / Tony873004 / کشف نخستین ستاره دنباله‌دار با ترکیب مشابه به ساختار خورشیدی
کشف نخستین ستاره دنباله‌دار با ترکیب مشابه به ساختار خورشیدی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان از وجود یک ستاره دنباله دار خبر می دهند که به سوی خورشید در حرکت است. گفته می شود، ترکیب این ستاره دنباله دار به شهاب سنگ های منظومه شمسی نزدیک است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازSpace.com  ستاره‌شناسان در بررسی‌های جدید خود موفق شدند دومین جرم(دنباله دار) میان‌ستاره‌ای را رصد کنند.

ستاره‌شناسان، یک ستاره دنباله‌دار را رصد کرده‌اند و احتمال می‌دهند این ستاره، دومین جرم میان‌ستاره‌ای باشد که تاکنون کشف شده است.

این جرم موسوم به "C/۲۰۱۹ Q۴"، نخستین بار در 30 آگست سال جاری توسط "گنادی باریسف"(Gennady Borisov)، ستاره‌شناس روسی در رصدخانه "MARGO" دیده شده بود. سرعت و خط سیر این ستاره دنباله‌دار نشان می‌دهد که از بیرون منظومه شمسی آمده است.

شهاب سنگ قاتل بر زمین نزدیک می شود + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
شهاب سنگ قاتل بر زمین نزدیک می شود + ویدئو

ستاره‌شناسان دریافتند که این جرم، بیرون از "مسیر حرکت ظاهری سالانه خورشید نسبت به زمین" یا "دایرةالبروج" قرار دارد و با زاویه 40 درجه و سرعت 150 هزار کیلومتر بر ساعت به سمت داخل منظومه شمسی در حال حرکت است.

جزئیات مسیر حرکت این جرم جدید نیز به صورت دقیق‌تر، توسط " خاویر لیچاندرو پژوهشگر ناسا، در "مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا" (CNEOS) مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: سرعت بالای حرکت این ستاره دنباله‌دار نشان می‌دهد که این جرم آسمانی دوباره به فضای میان ستاره‌ای بازخواهد گشت.

ستاره دنباله‌دار یک گلولهٔ برفی کیهانی است که از گازهای منجمد، سنگ و گرد و غبار ساخته‌ شده است. ساختار دنباله‌دار شامل سه بخش هسته، گیسو و دم است. هسته بخش مرکزی آن است و از گرد و غبار و گاز و یخ ساخته شده‌است. وقتی که دنباله‌دار نزدیک خورشید می‌شود، یخ‌های موجود در هستهٔ آن تبخیر می‌شود و تبدیل به ابر بزرگی پیرامون دنباله‌دار می‌شود که گیسو نام دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала