قطع برق چهار کشور امریکای مرکزی را در تاریکی فرو برد

© Fotolia / peerawat444 قطع برق چهار کشور امریکای مرکزی را در تاریکی فرو برد
 قطع برق چهار کشور امریکای مرکزی را در تاریکی فرو برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطع گسترده برق، میلیون ها نفر را در امریکای مرکزی در تاریکی مطلق فرو برد.

به گزارش اسپوتنیک، کشور های واقع در امریکای مرکزی که طریق یک شبکه برق مشترک برق با هم در ارتباط هستند، از اثر خرابی در سیستم تأمین برق، در تاریکی مطلق فرو رفتند.

گفته می شود که به دلیل ختلال در شبکه برق کشور های امریکای مرکزی شامل هندوراس ، گواتمالا ، نیکاراگوئه و سالوادور به طور کامل یا جزئی با بی برقی مواجه شدند. در نیکاراگوئه خاموشی مطلق برق رخ داد.

 در همین حال، به دنبال از کار افتادن چراغ های راهنما در خیابان های پایتخت کاستاریکا، این شهر دچار بی نظمی در رفت و آمد موتر شد و فرودگاه اصلی شهر سن خوزه تا زمان اتصال سیستم برق با برق پشتیبان به فعالیت ادامه داد.

برق بیشتر مناطق کابل قطع شد - اسپوتنیک افغانستان
برق بیشتر مناطق کابل قطع شد

کاستاریکا که یکی از توسعه یافته ترین کشورهای امریکای لاتین است، خاموشی تا این گستردگی را برای اولین بار از سال 2001 تجربه کرد.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد در دیگر کشورهای واقع در امریکای مرکزی تحت تاثیر خاموشی و قطعی برق قرار گرفتند.  

پیشتر در اواسط جون نیزگزارش شد که ساکنان آرژانتین ، اروگوئه و همچنین بخش هایی از برزیل و پاراگوئه بدون برق مانده اند.

شرکت تامین کننده انرژی آرژانتین "ادسور" در یک خبر توییتری نوشت که قطع برق بر اثر یک اختلال بزرگ در شبکه ارتباطی برق این کشور ها رخ داده است. آرژانتین و اروگوئه نزدیک به 48 میلیون نفر جمعیت دارند.

این در حالی است که در افغانستان،  به تاریخ 24 سنبله برق وارداتی تاجیکستان در فاصله 68 و 75 کیلومتری از عسقلان به طرف پلخمری در دو نقطه قطع شده و در سه روز گذشته  شهرکابل، پایتخت کشورو 11 ولایت دیگر در تاریکی محض فرو رفته است.

برق وارداتی ازبکستان در نتیجه ادامه جنگ در منطقه دند شهاب‌الدین ولایت بغلان نیز به تاریخ 23 سنبله قطع شده بود و تاکنون شرکت برشنا موفق به وصل آن نشده است.

رییس اجرایی روز گذشته در جلسه شورای وزیران، طالبان را عامل قطع برق کابل و ولایات دانسته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала