شواهد دست داشتن ایران در حمله به عربستان سعودی

© AFP 2023 / Timothy A. Claryشواهد دست داشتن ایران در حمله به عربستان سعودی
شواهد دست داشتن ایران در حمله به عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده شواهد دست داشتن ایران در حمله طیاره‌های بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را به سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از France 24، یک مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که ایالات متحده قصد دارد شواهد دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه نماید.

مقامات امریکایی معتقد هستند که در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی نه تنها از طیاره‌های بدون سرنشین، بلکه از راکت‌های بالدار نیز استفاده شده است و این راکت‌ها از خاک ایران شلیک شده‌اند.

این در حالی است که پیشتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور امروز برای بحث درباره افزایش تنش با ایران و بررسی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، عازم ریاض میشود.

یادآوری میکنیم، شبه نظامیان حوثی در یمن روز شنبه (۱۴ سپتمبر) با استفاده از طیاره‌های بدون سرنشین تاسیسات شرکت نفتی Saudi Aramco در شهر بقیق، عربستان سعودی را مورد حمله قرار دادند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جواب به این اقدام مواضع حوثی‌ها در شمال یمن را بمباران نمود.

پس از مدتی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده با نشر پیامی در توییتر ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала