حوثی‌های یمن امارات را تهدید به حمله کردند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحوثی‌های یمن امارات را تهدید به حمله کردند
حوثی‌های یمن امارات را تهدید به حمله کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورشیان حوثی که قدرت را در شمال یمن به دست گرفته اند دبی و ابوظبی را به هدف حملات تهدید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، شورشیان حوثی‌ها یمن که در حال حاضر بخش شمال یمن را در کنترول دارند. پس از گذشت پنج روز از حمله انصارالله یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی ، این بار شهرهای اصلی امارات دبی و ابوظبی تهدید به حمله کرده اند.

پرتاب 6 موشک حوثی ها یمن به سمت مواضع ائتلاف سعودی - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب 6 موشک حوثی ها یمن به سمت مواضع ائتلاف سعودی

جنرال یحیی سریع، سخنگوی نیروهای نظامی انصارالله چهارشنبه 18 سپتمبر در یک نشست خبری در صنعا امارات متحده عربی را هم تهدید کرد و خطاب به این کشور گفت: تنها یک عملیات ما می‌تواند هزینه سنگینی برای شما داشته باشد و از آن به شدت پشیمان خواهید شد... برای نخستین بار اعلام می‌کنیم، برای حمله به امارات به‌ویژه به دبی و ابوظبی، ده‌ها هدف در اختیار داریم. اکنون باید بیش از هر زمان دیگری، هشدارهای ما را جدی بگیرید.

بزرگترین صادرکننده و یکی از سه تولید کننده بزرگ نفت، عربستان سعودی، پس از حمله به تاسیسات نفتی خود در 14 سپتمبر، تولیداتش را بیش از نیم کاهش داد (5.7 میلیون بشکه در روز نسبت تولید معمول روزانه حدود 9.8 میلیون).

شاهزاده عبدالعزيز بن‌سلمان، وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان شب سه‌شنبه 17 سپتمبر خبر داد سطح تولیدات نفتی این کشور به حالت عادی برمی‌گردد. آقای سلمان همچنان تاکید کرده است که حملات به تاسیسات نفتی آرامکو تاثیری بر تولید و مصرف انرژی در داخل عربستان سعودی نداشته است.

شورشیان حوثی یمن که علیه ائتلاف عربی در حال جنگ استند اشاره شده است که تاسیسات نفتی عربستان توسط پهپادهای این جنبش مورد حمله قرار گرفت.

این در حال است که مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که هیچ مدرکی مبنی بر حمله حوثی‌ها یمن وجود ندارد وی ایران را مقصر در این حمله می‌داند. اما این اتهام‌های وزیر خارجه امریکا توسط وزارت امور خارجه ایران رد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала