راکت جدید روسیه با برد غیرقابل دسترسی

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر راکت جدید روسیه با برد غیرقابل دسترسی
 راکت جدید روسیه با برد غیرقابل دسترسی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سلاح جدید روسیه با برد غیرقابل دسترسی امنیت کشور را تضمین خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بوریس اوبنوسف، مدیر ارشد شرکت تسلیحات راکت تاکتیکی در مصاحبه اخیر خود گفت: برد راکت های X-101 روسی برای همه‌ی رقبای خود غیر قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به این سؤال كه آمریکا پس از خروج واشنگتن از منع گسترش راکت های میان برد هسته ای، راکتی را آزمایش کرد گفت: روسیه قادر خواهد بود با آزمایش اخیر راکت های آمریكا با برد تا هزار كیلومتر مقابله كند.

طبق گفته اوبنوسف، روسیه فرصت هایی برای بهبود خصوصیات تاکتیکی و فنی راکت ها دارد، با این وجود محدودیت های خاصی در رابطه با تعهدات بین المللی وجود دارد و این محدودیت ها نیز به شدت کنترل می شوند.

وی افزود: "ما یک کشور متعهد بسیار قانونمند هستیم. <...> ما به طور مستقیم در مذاکرات مربوط به سلاح های معمولی و ممنوعیت آزمایش هسته ای شرکت می کنیم".

اوبنوسف همچنین سخنان ولادیمیر پوتین را یادآوری کرد که نباید مسابقه تسلیحاتی در جهان وجود داشته باشد ، با این حال ، وی تأکید کرد ، امنیت کشور در هر صورت تضمین خواهد شد.

پیش ازاین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جلسه عملیاتی با اعضای دائم شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت: استفاده ایالات متحده از سیستم پرتاب راکت MK-41 طی آزمایش راکتی اخیر، صحت ادعاهای طرف روسی در مورد آمریکا در تمام طول مدت اعتبار پیمان منع گسترش راکت های میان برد هسته ای ثابت می کند. به گفته وی، آمریکایی ها برای پوشش دادن موارد نقض معاهده از طرف خودشان، با خبرسازی و انحراف افکار عمومی، سعی در متهم کردن روسیه در نقض مفاد این پیمان داشته اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала