هشدار حکمتیار: مانع برگزاری انتخابات تقلبی می‌شویم

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaهشدار حکمتیار: مانع برگزاری انتخابات تقلبی می‌شویم
هشدار حکمتیار: مانع برگزاری انتخابات تقلبی می‌شویم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفت که در صورتی که این حزب از شفافیت در برگزاری انتخابات مطمین نشود، مانع برگزاری انتخابات خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که امروز چهارشنبه (27 سنبله) در جمعی از هواداران تیم انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» در شهر هرات صحبت می‌کرد گفت که برگزاری انتخابات تنها راه بیرون رفت از بحران کنونی در کشور است، اما اگر شفافیت در انتخابات ریاست جمهوری تضمین نشود، «به هر شکل ممکن» مانع برگزاری آن خواهد شد.

حکمتیار: به داشتن لقب قصاب کابل افتخار می‌کنم  - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار: به داشتن لقب قصاب کابل افتخار می‌کنم

حکمتیار همچنان از اظهارات رئیس‌جمهور اشرف غنی که چندی پیش گفته بود در یک هفته بیش از یک‌هزار جنگجوی طالب در افغانستان کشته شده‌اند، انتقاد کرد و گفت: «اشرف غنی با وقاحت تمام می‌گوید که در یک هفتۀ گذشته یک‌هزار طالب را کشته‌ایم در حالی که طالبان نیز افغان هستند و در این سرزمین سهم دارند».

از سویی هم گلبدین حکمتیار در این همایش انتخاباتی در شهر هرات حکومت وحدت ملی را ناکام خوانده و گفته است که در دورۀ حکومت وحدت ملی، فساد مالی و اخلاقی، ناامنی، مهاجرت و تنش‌های قومی به اوجش رسیده است. به گفته‌ی او، رئیس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور «حتا قادر به تأمین امنیت اطراف کاخ‌شان نیستند».

گفتنی است که گلبدین حکمتیار پنجمین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است که در جریان کارزارهای انتخاباتی به هرات سفر کرده است. پیش از این محمد اشرف غنی، سید نورالله جلیلی، فرامرز تمنا و احمدولی مسعود نیز برای کمپین به هرات رفته بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала