پیش بینی جنگ جدید داخلی پس از خروج امریکا در افغانستان

© REUTERS / Nikola Solicin Afghanistan
in Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق سازمان سیا معتقد است که پس از خروج نیرو های امریکایی از افغانستان، جنگ داخلی جدیدی در کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید پترائوس، رئیس سابق سیا معتقد است که پس از عقب نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان ، گروه تروریستی طالبان می تواند یک جنگ داخلی جدید را در افغانستان آغاز کند.

پترائوس گفت: "من در مورد اقدامات طالبان، پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و اینکه این گروه افغانستان را چگونه اداره خواهند کرد  و آیا یک جنگ داخلی جدید دامن زده نخواهد شد، شک دارم .

به عقیده وی ، نمونه ای از چنین وضعیتی می تواند سقوط حکومت طرفدار اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان پس از خروج ارتش شوروی در سال 1989 و مبارزات متعاقب گروه های مخالف  در افغانستان باشد.

ترامپ: امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان عجله ندارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان عجله ندارد

وی تکرار چنین وضعیت را پس از خروج نیرو های امریکایی  از افغانستان که حدود بیش از 18 سال درکشور حضور دارند، رد نمی کند

رئیس پیشین سازمان سیا گفت: " این جنگ نه تنها جنگ بین شورشیان مختلف و تروریست ها، بلکه با سایر گروه هایی خواهد بود که هنوز هم از بسیاری جهات تحت کنترل هستند."

یادآوری میکنیم، که پیشتر در تاریه نهم سپتامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده  در واکنش به حمله طالبان در شهر کابل که در نتیجه آن 12 تن به شمول یک سرباز امریکایی کشته شد، مذاکرات با طالبان را لغو اعلام کرد.

او گفت مذاکره با طالبان را لغو کرده است، چون آنها با حمله‌ای دیگر، غیرنظامیان و یک سرباز امریکایی را در آستانه این دیدار کشته‌اند.

دور نهم مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان که برای ده ما در دوحه پایتخت قطر در جریان بود، شامل دولت افغانستان نمی‌شد چون طالبان این دولت را نامشروع می‌دانند.

 نماینده خاص امریکا، در امور صلح افغانستان، زلمی خلیل زاد پس از 9 دور مذاکرات در قطر، روی سند پیش نویس، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، اتش بس و همچنان آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی به توافق رسیده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала