پیش بینی آغاز جنگ داخلی جدید در افغانستان

© AP Photo / Evan Vucciپیش بینی آغاز جنگ داخلی جدید در افغانستان پیش بینی آغاز جنگ داخلی جدید در افغانستان
پیش بینی آغاز جنگ داخلی جدید در افغانستان پیش بینی آغاز جنگ داخلی جدید در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین سازمان استخبارات ایالات متحده معتقد است که خروج قوای امریکایی از افغانستان سبب آغاز جنگ داخلی جدیدی در این کشور خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید پترائوس، رئیس پیشین سازمان استخبارات ایالات متحده در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی Hill.TV گفت که پس از خروج قوای امریکایی از افغانستان، طالبان میتوانند جنگ داخلی جدیدی را در این کشور دامن بزنند.

دیوید پترائوس: «من در مورد عملکرد طالبان پس از خروج قوای مان از افغانستان شک و تردید جدی دارم، پس از ترک افغانستان، این کشور چگونه اداره خواهد شد و آیا افغانستان گرفتار جنگ داخلی دیگری نخواهد شد – من در همه این موارد تردید دارم.»

به گفته وی، افغانستان قبل از این هم شاهد همچو یک وضعیتی بود – خروج نیروهای شوروی از افغانستان در سال ۱۹۸۹ سبب فروپاشی رژیم طرفدار اتحاد جماهیر شوروی در این کشور و آغاز درگیری بین گروه‌های اپوزسیون یا جنگ داخلی گردید.

آقای پترائوس افزود: «این دوره تاریک در تاریخ افغانستان بود. کابل به ویرانه تبدیل شده بود، و من معتقد هستم که در صورت خروج قوای مان از افغانستان، شما شاهد بازگشت همچو وضعیتی خواهید بود.»

یادآوری میکنیم، روز دوشنبه (۹ سپتمبر) دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در واکنش به حمله طالبان در شهر کابل که در نتیجه آن ۱۲ تن به شمول یک سرباز امریکایی کشته شدند، اعلام کرد که مذاکرات با گروه طالبان در خصوص روند صلح افغانستان «مرده‌اند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала