جنگ هسته ای روسیه و امریکا 90 میلیون تن تلفات خواهد داشت + ویدیو

CC0 / Pixabay / جنگ هسته ای روسیه و امریکا 90 میلیون تن تلفات خواهد داشت
جنگ هسته ای روسیه و امریکا 90 میلیون تن تلفات خواهد داشت   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی یک مدل شبیه سازی شده از تقابل هسته‌ای میان روسیه و امریکا را به نمایش گذاشته اند. گفته می شود فقط در چند ساعت اولیه چنین درگیری بیش از 90 میلیون تن کشته خواهند شد

 به گزارش اسپوتنیک، یک مدل شبیه سازی شده که توسط محققان مرکز علوم و امنیت جهانی دانشگاه پرینستون (Science and Global Security, SGS) تهیه شده، نشان می دهد که چگونه استفاده از یک سلاح هسته ای به اصطلاح آزمایشی با قدرت انفجار پایین می تواند به یک کشمکش ترسناک در مقیاس بین المللی تبدیل شود.

نویسنده این شبیه سازی، الکس گلسر، ویدئوی 4 دقیقه ای موسوم به "پلان  A- را در یوتیوب منتشر کرد که نمونه یک جنگ هسته ای تمام عیار میان روسیه و امریکا را نشان می دهد.

در این ویدیوی شبیه سازی شده، یک شلیک اخطار هسته ای از جانب روسها بر علیه مواضع ایالات متحده یا ناتو به یک جنگ هسته ای جهانی تبدیل می شود که تنها در ساعات اولیه می تواند منجر به مرگ و مجروح شدن بیش از 90 میلیون نفر در روسیه، ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو شود.

این شبیه سازی انیمیشنی که «Plan A» نام دارد نشان می دهد که استفاده از یک بمب هسته ای تاکتیکی و با قدرت انفجار محدود- که قدرتی مشابه و هم اندازه با بمب هایی که در طول جنگ جهانی دوم روی شهرهای هیروشیما و ناگاساکی فرود آمد دارد- می تواند جهان را به سمت یک جنگ هسته ای بزرگ ببرد.

انیمیشن «Plan A» با شدت گرفتن تنش ها بین روسیه و نیروهای ناتو آغاز می شود. هر دوی کشورهای ایالات متحده و روسیه در حال آزمایش سلاح هایی هستند که تا کمتر از یک سال پیش آزمایش آن ها بر اساس معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای برد متوسط ممنوع شده بود. در ماه های اخیر، بمب افکن های روسی بارها وارد حریم هوایی ایالات متحده شد و ایالات متحده نیز هواپیما های خود را به حریم هوایی روسیه فرستاده است.

پیشتر،سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه اقدامات غیر مسئولانه دولت امریکا و شخص و دونالد ترامپ خطرات درگیری هسته‌ای در جهان را افزایش می‌دهد، اعلام کرد: مسکو مجبور است به چنین اقداماتی پاسخ دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала