وعدۀ دوباره پاکستان در مورد صلح افغانستان

© Photo / IK / IKوعدۀ دوباره پاکستان در مورد صلح افغانستان
وعدۀ دوباره پاکستان در مورد صلح افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان گفته است که حکومت او تلاش می‌کند تا روند صلح افغانستان و گفتگوهای که میان امریکا و طالبان متوقف شده اند، از سر گرفته شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عمران‌ خان، نخست‌وزیر پاکستان، این سخنانش را امروز (چهارشنبه، 18 سپتمبر) در یک مراسم در بندر تورخم بیان کرده‌است.

نخست‌وزیر پاکستان، از توقف گفتگوها میان امریکا و طالبان اظهار تأسف کرده‌است.

 ترامپ و عمران خان در مورد صلح افغانستان گفتگو کردند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ و عمران خان در مورد صلح افغانستان گفتگو کردند

آقای خان گفت: «به شما اطمینان می‌دهم که ما تمام قوت خود را استفاده خواهیم کرد تا این روند به پیش برود. این مایۀ تأسف است که گفتگوهای صلح متوقف شده اند. ماه تلاش‌ های جدی خود را انجام می‌دهیم تا روند صلح افغانستان از سر گرفته شود».

چندی پیش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به‌گونۀ ناگهانی گفتگوهای صلح امریکا با طالبان را که در حدود یک سال دوام داشتند، متوقف کرد.

هرچند اکنون طالبان بر از سرگیری این گفتگوها تأکید دارند، اما رئیس‌جمهور امریکا همواره بر فشار نظامی بر طالبان تأکید می‌کند.

آقای ترامپ، در اظهارات اخیرش گفت که نیروهای امریکایی در افغانستان، ضربات مهلکی را بر طالبان وارد کرده‌اند- ضرباتی که به گفتۀ او در ده سال گذشته سابقه نداشته‌اند.

در پی اظهارات ترامپ، رئیس‌جمهور غنی نیز چند روز پیش اعلام کرد که در یک هفتۀ اخیر یک‌هزار طالب کشته شده و دو هزار دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала