احمدولی مسعود: پس از انتخابات کشور دوباره به بحران می‌رود

© Photo / فحه مسعود احمدولی مسعود
 احمدولی مسعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمدولی مسعود از پیامدهای بعد از انتخابات هشدار می دهد و می گوید در صورت برنده شدن هرکدام از رهبران فعلی، کشور دوباره به بحران خواهد رفت.

به گزارش اسپوتنیک، احمدولی مسعود، رییس تیم انتخاباتی وفاق ملی می‌گوید که هر دو نامزد حکومتی می‌دانند که انتخابات ریاست جمهوری بحرانی می‌شود؛ اگر هر کدام از این‌ها برنده انتخابات شوند، مورد قبول دیگری قرار نخواهد گرفت و کشور دوباره به بحران می‌رود.

مسعود امروز چهارشنبه27سنبله) در یک همایش انتخاباتی‌اش در کابل گفت، حکومت مهندسی و تقلب انتخابات را شروع کرده و هنوز هم ادامه دارد.

او افزود، تاکنون آقای غنی معتقد به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه نیست و کمپاین‌های تیم‌های حکومتی با امکانات و هواپیماهای دولتی انجام می‌شود، و رییس‌جمهور در کمپاین انتخاباتی‌اش در ولایت پروان، به اشتراک‌کنندگان ۱۵۰۰ افغانی داده بود تا به جهانیان نشان دهد که حامیان مردمی دارد و این همایش‌ها سرپوشی باشد به روی تقلب‌شان در انتخابات پیش رو.

 مسعود از هوادارنش خواست از رأی‌شان و انتخابات به صورت دقیق نظارت کنند.

 ولی مسعود: مسوولان حکومتی تلاش دارند روز شهید کم‌رنگ شود - اسپوتنیک افغانستان
ولی مسعود: مسوولان حکومتی تلاش دارند روز شهید کم‌رنگ شود

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از کارکرد حکومت وحدت ملی خاطرنشان کرد، در پنج سال گذشته افغانستان تجربه یک حکومت ناکام را داشته و میلیون‌ها شهروند کشور در نتیجه سیاست‌های غلط متضرر شده‌اند.

مسعود همچنان اضافه کرد: “ما طرفدار انتخاباتی هستیم که منجر به ایجاد یک حکومت مشروع و ملی شود.”

او همچنان در این همایش انتخاباتی از منشور وفاق ملی و برنامه حکومتی تیم‌اش رونمایی کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد روند صلح نیز گفت: “حکومتی که مدت ۵ سال نتوانست نزاکت‌های بین خود را حل کند، چطور می‌تواند صلح را برای مردم به وجود بیاورد، مردم افغانستان پس از ۹ ماه فهمیدند که پروسه صلح خلیلزاد پروسه صلح نه، بلکه یک توافق‌نامه بوده است.”

رییس تیم وفاق ملی تصریح کرد که طالبان باید متوجه شوند که با کشتار نمی‌شود به صلح رسید. به گفته او: “طالبان به امریکا گفته است اگر پروسه صلح را دوباره از سرگیرند، متعهد می‌شوند دیگر هیچ امریکایی را در افغانستان هدف قرار ندهند، آنان باید این تعهد را به مردم افغانستان می‌دادند نه امریکا.”

قرار است تا ۹ روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۶ میزان در سراسر کشور برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала