نبیل: غنی و عبدالله انتخابات را به بحران‌ می‌کشند

© Photo / Rahmatullah Nabil FB نبیل: غنی و عبدالله انتخابات را به بحران‌ می‌کشند
 نبیل: غنی و عبدالله انتخابات را به بحران‌ می‌کشند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر تیم انتخاباتی «امنیت و عدالت» می‌گوید که رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در تلاش به بحران‌کشاندن انتخابات ریاست‌جمهوری می‌باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، رحمت الله نبیل که امروز (چهارشنبه، ۲۷ سنبله) در همایش هوادرانش در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «می‌بیبنیم که این دو بزرگوار (آقایان غنی و عبدالله) تلاش دارند که انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۹ را به یک چالش و بحران برای مردم افغانستان تبدیل کنند».

او افزود که رییسان جمهور و اجرایی کشور برای به بحران‌کشاندن انتخابات ریاست‌جمهوری کشور و حاکمیت پنج ساله‌ی آینده، می‌خواهند این انتخابات را همانند «انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۴ میلادی» قومی، سمتی و زبانی بسازند.

در همین حال، رهبر دسته‌ی انتخاباتی امنیت و عدالت از آنان خواست که باید به جای به چالش‌کشاندن انتخابات ریاست‌جمهوری، در تلاش تبدیل‌کردن آن به یک فرصت باشند.

او همچنان در بخشی از سخنانش با اشاره به گفته‌های مولانا عبدالله، از کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفت که رییس‌جمهور و رییس اجرایی کشور با مداخله در این انتخابات، نه تنها انتخابات، بلکه «کشور» را نیز به بحران می‌کشانند.

رحمت الله نبیل از پیوند تیم غنی با شبکه حقانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۳ پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
رحمت الله نبیل از پیوند تیم غنی با شبکه حقانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۳ پرده برداشت

مولانا عبدالله دیروز (سه‌شنبه، ۲۷ سنبله) در یک کنفرانس خبری در کابل گفته بود که شماری از افرادی که به‌گونه‌ی غیرقانونی در این کمیسیون استخدام شده‌اند، در رده‌های بالای «دبیرخانه»‌ی این کمیسیون کار می‌کنند.

او افزوده بود: «در بعضی جاها یک اجیری که ما ۱۸ هزار افغانی معاش می‌دهیم، صلاحیت بیش‌تر از هفت نفر کمیشنر دارد. عیبش این است که یک جای را که کِلک کند می‌تواند تمام معلومات را حذف کند».

آقای مولاناعبدالله گرچند از شخص و یا نهاد خاصی نام نبرده بود، اما ارگ ریاست‌جمهوری در واکنش به این گفته‌ها، اظهار داشته که ریاست‌جمهوری کشور در تقرری‌ها در کمیسیون‌های انتخاباتی هیچ‌گونه دخل و تصرف و علاقمندی به دخالت در امور این کمیسیون‌ها ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала